Toen de Meilandjes ruzie kregen met hun manager Valérie Lempereur, de vrouw die de markante familie nota bene definitief op de kaart zette, typeerden ze haar ineens als onbetrouwbaar. Valérie, die deze week met een autobiografie komt, kondigt in Story haar zoete wraak aan...

Toen ze elkaar ontmoetten, werd Valérie nog bejubeld. Met haar zakelijk inzicht zorgde ze ervoor dat de Meilandjes een uiterst lucratief tv-contract kregen, dat ze miljonair maakte. Ook bedacht ze de extra overdreven wijze waarop Martien zijn flamboyante shawls draagt, om zo een eigen signatuur te krijgen. Tóch braken de Meilandjes op enig moment subiet met Valérie, nadat hun producent haar illustere verleden onderwerp van gesprek maakte. Hoewel Valérie de Meilandjes dus de nodige bekendheid en welvaart bracht, wilden ze inééns niets meer met haar te maken hebben.

‘Opzij gedonderd’

Zoals Martien in zijn boek toegeeft, was Chateau Meiland zonder inbreng van Valérie wellicht nooit van de grond gekomen. Valérie vertelt daarover nu zelf aan Story: ‘Ze waren al jaren bezig, maar het lukte niet. Toen heb ik ze op weg geholpen. Zonder mij hadden ze John de Mol nooit rechtstreeks kunnen benaderen. Ik heb destijds zelfs hun contractonderhandelingen gedaan. Ik heb daar zelf amper iets aan overgehouden. Het was chiquer geweest als hij iets zuiniger met me omgegaan was, als je ziet wat hij en zijn gezin achteraf allemaal aan mij te danken hebben. Ze hebben mij opzij gedonderd op voorspraak van Vincent ter Voert, van Vincent TV Producties. Hij voelde zich bedreigd, omdat ik hem goed doorhad. Ik ken die tv-wereld – de Meilandjes destijds niet. Vincent TV wilde de Meilandjes voor een appel en een ei in de realityshow laten opdraven. Ik had dat door. Er zijn toen wat dingen gebeurd... Ik had verwacht dat de Meilandjes zo eerlijk waren om dat zelf in hun boek op te schrijven. Dat hebben ze niet gedaan. Ik ga mijn kant van het verhaal vertellen. Ik denk dat de Meilandjes niet altijd even eerlijk zijn.’ 

 

Beeld: Peter Smulders

Lees het hele verhaal in Story. Editie 40 ligt nu in de winkel of lees het artikel via Magazine.nl

 

Wil je op de hoogte blijven van al het royalty nieuws? Volg dan de Story Royalty Facebookpagina!

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je in voor de Story-nieuwsbrief.

 

 

Article continues after the ad