Diederik Gommers twijfelt nog over BN'er-zijn: 'Mijn kinderen waren echt boos op me'

Diederik Gommers

Diederik Gommers werd in coronatijd onverwacht een bekende Nederlander. De ic-arts, die vaak in talkshows aanschoof om over het onderwerp te praten, weet echter niet of hij wel bekend wil blijven.

'Ik ben geen bekende Nederlander geworden om een bekende Nederlander te worden', zei hij zondagavond in het NPO 3-programma De Gevaarlijkste Wegen Van De Wereld. 'Het was zo'n uitzonderlijke situatie en dan is het nu een beetje de vraag, moet je bekend blijven?'

Kinderen

Gommers wil 'eigenlijk niet' bekend blijven. 'Maar aan de andere kant: mensen zijn ontzettend aardig tegen me.' Wie het BN'er-schap van Gommers ook liever niet meer zien zijn zijn kinderen. Die waren destijds namelijk niet zo blij dat hun vader zo vaak op televisie kwam. 'Dat vonden ze echt vreselijk. Ze waren echt boos op me. Ze waren ook wel trots, maar ze vonden het vreselijk dat we onze anonimiteit kwijt waren. Daar hebben we wel stevige gesprekken over gehad.'

Bekend op Instagram

De arts begon in 2020 ook een account op Instagram om een jonger publiek te bereiken. Binnen twee dagen behaalde hij 100.000 volgers. Inmiddels staat de teller op ruim 436.000.

Famke Louise

Met Famke Louise is Gommers bevriend geraakt nadat ze samen een coronacampagne opzetten naar aanleiding van hun gesprekken over de regels van het coronavirus bij Jinek. In het eerste gesprek bij de talkshow verdedigde Famke Louise daar haar deelname aan #ikdoenietmeermee. De zangeres stelde onder meer dat de eerste lockdown geen effect had. Niet lang na haar optreden bij Jinek nam Famke haar woorden terug en werd ze op gesprek uitgenodigd bij Gommers, vanuit daar zetten ze de coronacampagne op. Inmiddels is het vriendschapsvuur wat gedoofd en hebben de twee nog maar amper contact. 

Bron: ANP | Beeld: Getty, Instagram

Wil je op de hoogte blijven van al het royalty nieuws? Volg dan de Story Royalty Facebookpagina!

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je in voor de Story-nieuwsbrief.