Wat goéééd of wijnen, wijnen, wijnen zal hij niet snel roepen na het 'winnen' van deze prijs. Maar wellicht wel bingo. Martien Meiland heeft de Loden Leeuw voor meest irritante BN'er in een reclamespotje gewonnen. 

Dat werd maandagavond bekendgemaakt in Radar.

Article continues after the ad

Beeldje

Meiland kreeg het beeldje vanwege zijn rol in de reclame van Vriendenloterij Bingo. De realityster kreeg 45 procent van de stemmen en liet genomineerden Thomas Acda en zijn 'buurman' Sergio Romero IJssel (Lidl), Paul Haenen (PriceWise), Andy van der Meijde (Toto) en Mark Rietman (ABN AMRO) achter zich. In totaal werden er ruim 103.000 stemmen uitgebracht.

Naast de ring

Meiland zelf is blij met de prijs. "Ik ben er heel trots op en hij krijgt een plekje naast mijn Televizier-ring", laat hij weten in een reactie.

De Loden Leeuw voor de meest irritante reclame van het jaar ging net als vorig jaar naar Haribo, met 39 procent van de stemmen. Ook Hornbach, Decupré, Beter Horen en Plameco maakten dit jaar kans op die prijs.

Marijke Helwegen

De prijzen worden sinds 2002 uitgereikt. Vorig jaar werd Marijke Helwegen verkozen tot meest irritante BN'er in een reclame. Ook René Froger, Ali B, Jan Smit en Adelheid Roosen gingen naar huis met de titel.

Bron: Radar Beeld: Peter Smulders

Wil je op de hoogte blijven van al het royalty nieuws? Volg dan de Story Royalty Facebookpagina!

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je in voor de Story-nieuwsbrief.