Dry January? Dat is niks voor de Meilandjes, zo blijkt maar weer. Kasteelheer Martien Meiland kan dan ook zijn geluk niet op als een vrachtwagen vol pallets wijn eindelijk aankomt op Chateau Meiland. 

Uiteraard gaat het hier om een lading ‘La Famille Meiland’-flessen: het eigen prijswinnende wijnmerk van de familie.

Article continues after the ad

Wet February

Of de grote lading alcohol bedoeld is voor de verkoop óf voor eigen gebruik, is niet helemaal duidelijk. Maar Martien kennende kunnen we natuurlijk bijna zeker uitgaan van dat laatste. Voor de familie Meiland namelijk geen Dry January. 'Zooo, laat Wet February maar komen hoor!', grapt hij in een instagram-filmpje. Hierin zien we dat de bezorger nogal moeite heeft met de enorme lading wijn.

Cash or Trash

Martien keerde laatst weer even terug in Nederland om een nieuw seizoen van het programma Cash or Trash op te nemen. Via Instagram waarschuwde hij Erica alvast voor zijn terugkomst: 'zet de ‘la famille meiland’ wijn alvast maar koud, morgen weer thuis na de opnames ‘Cash or Trash’!'

Alcoholgebruik

De Stichting Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid (STAP) deed eerder in Story harde uitspraken over het alcoholgebruik in de familie Meiland. 'Het gebruik van alcohol wordt in dat programma omringd met een soort positivisme, wat eigenlijk echt niet kan', zei de directeur over al dat ‘gezuip’ in ‘Chateau Wijnland’. 'Het opportunisme en de oppervlakkigheid die in Chateau Meiland om de hoek komen kijken als het gaat om het gebruik van alcohol is schrijnend.' Maar de Meilandjes trekken zich hier duidelijk niets van aan.

Nieuw seizoen

Het is nog niet bekend wanneer de nieuwe afleveringen van Cash or Trash te zien zullen zijn bij SBS6. Gelukkig kunnen we ons ook nog verheugen op het derde seizoen van Chateau Meiland, dat ook dit jaar te zien zal zijn.

Door: Flaironline | Beeld: TALPA

Wil je op de hoogte blijven van al het royalty nieuws? Volg dan de Story Royalty Facebookpagina!

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je in voor de Story-nieuwsbrief.