Knallende kurken en wijnen, wijnen en nog eens wijnen: ook het nieuwste seizoen van Chateau Meiland - dat gisteren van start ging - is een hit.

De aftrap van het nieuwe seizoen op SBS 6 trok maandagavond ruim 1,2 miljoen kijkers.

Op twee

Daarmee is het programma, waarin de familie Meiland gevolgd wordt op hun avontuur in de Achterhoek, het op twee na best bekeken programma van de avond. Het NOS Journaal van acht uur en dat van zes uur voeren de lijst aan, blijkt uit cijfers van Stichting Kijkonderzoek.

Au revoir croissant

In het nieuwste seizoen laten de Meilandjes de baguette, croissants en het chateau achter zich. Op naar het avontuur in Nederland. Martien, Erica, Maxime en Claire zijn met open armen ontvangen in Hengelo. 'We voelen ons nu al thuis hier', aldus Erica. 'Vriendelijke mensen, prachtige natuur, rust... Dit is Frankrijk in het klein. We gaan hier voorlopig niet meer weg.'

Article continues after the ad

De verhuizing

De verhuizing verliep ook heel soepel. 'Normaal gesproken gaat er altijd wel iets mis bij ons', zegt Erica. 'Maar nu mogen we niet klagen. Alle spullen konden zowaar in één keer mee.' 

De nieuwe afleveringen komen vanaf 31 augustus 2 keer per week op de buis.

Bron: ANP Beeld: SBS6

Wil je op de hoogte blijven van al het royalty nieuws? Volg dan de Story Royalty Facebookpagina!

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je in voor de Story-nieuwsbrief.