Bij bierfabrikant Heineken zullen ze vreemd opkijken als ze vernemen dat hun reclamecampagnes worden gemaakt door Philip van Ierschot, de vriend van RTL-presentatrice Miljuschka Witzenhausen. De oom van Miljuschka is namelijk topcrimineel Willem Holleeder, die in 1983 de naamgever van het bekende biermerk, Freddy Heineken, ontvoerde. 

Gek genoeg heeft de Heineken-ontvoering er niet alleen voor gezorgd dat Freddy Heineken de rest van zijn leven een ernstig trauma met zich mee zou dragen, maar kreeg zijn bierbedrijf door het vreselijke voorval ook veel extra reclame. Nu, 34 jaar later, leeft Freddy niet meer en maakt uitgerekend de vriend van Miljuschka, Philip van Ierschot, de reclamecampagnes van Heineken! Philip is met zijn bedrijf Foodwire actief als videoproducer in food content, en in dit geval van het meest gedronken biermerk van ons land: Heineken. Deze bizarre samenloop van omstandigheden zorgt ervoor dat het merk Heineken onlosmakelijk met het leven van Miljuschka verbonden blijft, ook al zou ze dat het liefst anders hebben gezien…

Lees het hele verhaal in Story. Editie 49 ligt nu in de winkel.

Article continues after the ad

Beeld: Peter Smulders