De pas opgestapte RTL-programmadirecteur Erland Galjaard (51) heeft driekwart jaar geleden al gesprekken gevoerd met College Tour-presentator Twan Huys om Humberto Tan op te volgen als presentator van RTL Late Night. 'Tan vertellen dat hij moest vertrekken, was één van de moeilijkste gesprekken in mijn leven.'

Erland Galjaard vertelde vandaag in een podcast van Jordi Warners en Ruben Kooren voor het eerste uitgebreid het ontslag van Humberto Tan, die vorige week na vijf seizoenen noodgedwongen moest stoppen als presentator. Ook zoomde Galjaard in op de ontwikkeling van het RTL4-praatprogramma dat de afgelopen twee jaar met regelmaat matige kijkcijfers scoorde. 'Humberto heeft het heel lang goed gedaan. Bij de weglopende doelgroep jongere kijkers was hij tot dit jaar vele malen populairder dan Eva Jinek en Jeroen Pauw bij elkaar. Maar uiteindelijk zijn we ingehaald door de realiteit en ging het steeds minder met RTL Late Night.'

Dionne Stax

Waar dat door kwam? Volgens Galjaard heeft dat zeker niet alleen te maken met een gestage stroom roddels over het privéleven van Humberto Tan die een affaire zou hebben gehad met nieuwslezeres Dionne Stax. Over die vermeende scharrel: 'De kritiek op Tan was heel naar, persoonlijk en op de man gespeeld. Over of Tan wel of niet een relatie met Stax zou hebben gehad, publiceerden sommige media tien stukken in de week. Toen dacht ik 'dat hoort er gewoon bij'. Ik heb Humberto - een veelzijdige man die ook nog eens veel talen spreekt - namelijk heel hoog zitten.'

Wil je op de hoogte blijven van al het royalty nieuws? Volg dan de Story Royalty Facebookpagina!

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je in voor de Story-nieuwsbrief.


Beeld: Peter Smulders | Bron: AD

Ieder jaar wordt de Loden Radioleeuw uitgereikt voor het meest irritante reclamespotje van het jaar. Dit keer is de prijs gegaan naar Eyelove, voor het spotje met René Froger.

Mischa Blok, presentator van Radar Radio, overhandigde de prijs aan Eyelove-directeur Leon Melchior.

Loden Radioleeuw voor René Froger

Het reclamespotje heeft de prijs voornamelijk gewonnen door de rol van zanger René Froger. Hij zingt in het spotje, wat door luisteraars niet helemaal goed werd ontvangen. Zo omschreef één luisteraar Frogers gezang als "een krijtje over het schoolbord" en bestempelen anderen het als "gejodel". 

Eyelove won met 55 procent van de stemmen. Op de tweede plek stond het spotje van Online.nl (26 procent) en daarna volgde Kruidvat (19 procent). "Het is nooit onze insteek geweest om deze reclame irritant te maken en daar een prijs mee te winnen," vertelt Melchior. "Maar ik ben blij verrast met de aandacht ervoor. Het heeft zijn doel wel bereikt; we hebben een verhoogde naamsbekendheid." 

Loden Leeuw

Maandag wordt in de televisie-uitzending van Radar de bekende Loden Leeuw voor de meest irritante televisiereclame uitgereikt. Daarnaast wordt ook de meest irritante BN'er in een reclamespotje uitgekozen. Voor die laatste categorie is René Froger opnieuw genomineerd voor zijn rol in de tv-reclame van Eyelove. Dus wie weet sleept de volkszanger opnieuw een prijs in de wacht.

Wil je op de hoogte blijven van al het royalty nieuws? Volg dan de Story Royalty Facebookpagina!

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je in voor de Story-nieuwsbrief.


Beeld: Peter Smulders 

Het is een magisch weekend voor de cast en crew van Goede Tijden, Slechte Tijden. Alle acteurs en actrices van de populaire soap zijn met elkaar in Disneyland Paris.

Ze zijn daar om de 90ste verjaardag van icoon Mickey Mouse te vieren.

GTST-cast in Disneyland Paris

Natuurlijk worden er veel kiekjes van het weekend gedeeld op social media. Zo zien we leuke groepsfoto's van de cast en crew, en laat acteur Ferri Somogyi wel een heel bijzonder kunstje zien. Bekijk alle beelden hieronder:

Wil je op de hoogte blijven van al het royalty nieuws? Volg dan de Story Royalty Facebookpagina!

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je in voor de Story-nieuwsbrief.


Beeld: Instagram