Sylvie Meis heeft bot gevangen in een procedure tegen een Chinees kledingmerk dat Europa wil veroveren. Het gaat om het merk SusyMei. Het 40-jarige lingeriemodel en presentatrice vindt die naam nogal veel op haar eigen naam lijken, maar het Europese merkenbureau EUIPO is het daar niet mee eens.

Volgens EUIPO zal het publiek het merk Sylvie Meis vooral associëren met het model Sylvie Meis, terwijl SusyMei duidelijk naar een andere persoon verwijst. En ook al lijkt Mei op Meis, de totaalindruk van de merken is toch verschillend, is de zienswijze. Zo brengt SusyMei bijvoorbeeld zweetabsorberende slips op de markt en inlegzooltjes.

Article continues after the ad

Groot aantal producten

Meis bezit volgens het Nederlandse juridisch adviesbureau Chiever, via haar eigen bedrijf Meis Enterprise GmbH, een Europese registratie van het woordmerk Sylvie Meis voor een groot aantal producten: van koffiemachines tot kleding en van kerstboomversiering tot keukengerei.

Wil je op de hoogte blijven van al het royalty nieuws? Volg dan de Story Royalty Facebookpagina!

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je in voor de Story-nieuwsbrief.

Bron: ANP | Beeld: Peter Smulders