In de LINDA.tv-serie Vaders praat Arie Boomsma met bekende vaders over alle hoogte- en dieptepunten die het ouderschap met zich meebrengen.

In deze aflevering is Boomsma in gesprek met presentator Sol Wortelboer (33). Hij is de trotse vader van de 2-jarige Inti. Toen hij net geboren werd, koos hij ervoor om zijn zoontje 24 uur lang huid op huid te dragen. ‘Ik weet 100 procent zeker dat toen voor hem werd bevestigd: dit is een warm bad, mijn vader, mijn moeder.’ 

Wil je niets meer missen van Story? Neem een abonnement. Profiteer nú van onze speciale zomer-aanbieding: 10 nummers voor slechts €10

Beeld: Hollandse Hoogte

Het was dé hit van het vorige televisieseizoen: 'Gordon Gaat Trouwen... Maar Met Wie?' Heel Nederland leefde in volle spanning mee met wie Gordon in het huwelijksbootje zou stappen. Werd het de trouwe Rogier of toch de onvoorspelbare Manuel? Gordon koos uiteindelijk voor niemand minder dan zichzelf en trouwde met niemand.

En ook een andere ring mag Gordon niet om zijn vinger schuiven. Zijn programma is namelijk niet genomineerd voor de Gouden Televizier-Ring en daar is de presentator het niet mee eens. Op Instagram schrijft hij een heel betoog waarin hij zijn onvrede uit over de gang van zaken. 'Gordon gaat trouwen was toch echt het meest spraakmakende en bijna meest bekeken programma van het afgelopen jaar? En dan niet eens bij de laatste 25? Ik vind het knap.'

Genomineerden

Gordon kan nog snappen waarom het publiek uiteindelijk niet voor het programma is gegaan - het eindigde toch in een deceptie - maar kan er met zijn hoofd niet bij waarom de show verder niet genomineerd is. 

 

En zo gaf de redactie van avro televizier het definitieve bewijs van onvermogen af voor de toch al oubollige publieksprijs de televizierring. Gordon gaat trouwen was toch echt het meest spraakmakende en bijna meest bekeken programma van het afgelopen jaar? En dan niet eens bij de laatste 25? Ik vind het knap, kijk dat het publiek er niet op stemde omdat ze teleurgesteld waren door de afloop en misschien het onhandige in stand houden van het geheim van de uitslag prima. En ook dat ze de media hebben geloofd in het vermeende kijkersbedrog wat absoluut niet zo was. Nog nooit maakte ik een programma zo integer en met zoveel openheid als dit en alweer kreeg ik de hele strontkar over me heen omdat ik met mijn hart koos om niet te trouwen. En ook nu zal ik weer de nationale pispaal worden waar iedereen zijn bagger over uitstort, de narcist, de psychisch gestoorde de kwal, de verongelijkte noem alles maar op. Maar ik kan het hebben hoor zoals ik de afgelopen jaren niets anders heb gedaan maar ik blijf zeggen wat ik vind en denk en ik pleit dan ook voor een nieuwe publieksprijs, weg met dat gezapige zooitje suffe avro ambtenaren die dit hebben bepaald! Geen verschil meer tussen npo of commercieel maar gelijkheid en eerlijke kansen voor iedereen. Mijn programma heeft ervoor gezorgd dat het mogelijk was om met je gezin naar twee zoenende mannen op tv te kijken en dat die homoacceptatie ineens een gezicht kreeg. Ik hou me vast aan al die honderduizenden mensen die wel hebben gezien dat het echt was en eerlijk! En wat de ring betreft, gefeliciteerd Luizenmoeder! En succes aan al mijn andere hardwerkende collega’s die hem net zo zeer verdienen als ik! Gordon

Een bericht gedeeld door gordonheuckeroth (@gordonheuckeroth) op

Wil je op de hoogte blijven van al het royalty nieuws? Volg dan de Story Royalty Facebookpagina!

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je in voor de Story-nieuwsbrief.


Bron: Boulevard | Beeld: Instagram

Er is één vrouw die de verkoop van de razendpopulaire Bas Smit-shirts kan stoppen: koningin Máxima. 'Als zij het T-shirt draagt, dán stop ik met de actie', zegt de man van Nicolette van Dam tegen AD.nl.

Goed doel

De shirts met het hoofd van Smit zijn begonnen als een grap. RUMAG testte een nieuwe textielprinter met Bas’ afbeelding en deelde het resultaat op social media. Al snel meldden de eerste geïnteresseerden zich, toen BN’ers als Lil’ Kleine het shirt droegen, ging het hard. 'Nicolette zei: doe even normaal', herinnert Bas. 'Ook ik vond het te ver gaan om geld te verdienen met mijn eigen hoofd, dus ik zei: doe me een plezier, en verkoop die T-shirts. Maar de opbrengst gaat wél naar een goed doel.'

‘We willen die kutperiode draaglijk maken’

Dat goede doel werd het Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie, waar ook het zieke nichtje van Nicolette – Jada, het dochtertje van stylist Chantal Bles en voormalig F1-coureur Robert Doornbos – wordt behandeld. 'We gaan met deze shirtjes geen kanker genezen en er gaat geen geld naar onderzoek”, zegt de vastgoedondernemer, wiens gezicht het ziekenhuis al een aquarium, klimrek en kast vol leesboeken opleverde. “We willen die ongelooflijke kutperiode zo draaglijk mogelijk maken voor de kids. Nee, natuurlijk worden ze er niet beter van. Maar we willen dat ouders en kinderen tijdens zo’n moeilijke periode ook plezier kunnen beleven.'

‘Dat zou te gek zijn’

Smit vindt het moeilijk te stoppen met de verkoop van ‘zijn’ shirts. 'Het is tweeledig. Aan de ene kant moet je niet te lang doorgaan met iets dat goed is. Maar aan de andere kant: duizend shirtjes verkopen levert ook weer 10.000 euro op. Moet ik dan zeggen dat we ermee kappen?' Als Máxima met Bas’ gezicht op haar borst wordt gespot, is het voor de vastgoedondernemer wel klaar. 'Dat zou toch echt helemaal te gek zijn?'

Wil je ook je steentje bijdragen? Híer scoor je jouw Bas Smit-shit voor het goede doel.

 

Zie ineens dit filmpje van @prinsesmaximacentrum en we zitten hier vol met tranen. Wat een confronterende en ontroerende beelden. Wat een oneerlijke k*t ziekte. Maar wel de realiteit en ben iedereen zo dankbaar dat jullie massaal supporten. Het blijft k*t maar we gaan met elkaar wel een lach op de gezichten van die kleine strijders toveren ❤️ We hebben al dik meer dan €100k en gaan nog heel even door. Echt zo bedankt allemaal 🙏❤️ #Repost @prinsesmaximacentrum ・・・ Natuurlijk doen wij in het Prinses Máxima Centrum ook mee! Super veel dank aan jullie allemaal, voor de steun en liefde die we mogen ontvangen. @bassmit en @rumag, jullie zijn helden ❤ #kidsblij #bassmit #rumag #dankbaar #heelnederlandbedankt #linkinbio #aquarium #thehill  #samenvoorkinderentegenkanker #stichtingsteun

Een bericht gedeeld door Bas Smit (@bassmit) op

Wil je op de hoogte blijven van al het royalty nieuws? Volg dan de Story Royalty Facebookpagina!

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je in voor de Story-nieuwsbrief.


Beeld: Hollandse Hoogte