Marco en Leontine Borsato waren lang het droomkoppel van Nederland. Totdat de affaires van Marco aan het licht kwamen. Zijn ontrouw kostte hem niet alleen zijn huwelijk, maar ook zijn imago als ideale schoonzoon.

Het imago van Marco Borsato (54) als ideale schoonzoon ligt al een tijdje aan gruzelementen. Hoewel de hitzanger de slimme strategie koos om zich stil te houden na het wereldkundig worden van zijn overspel met pianiste Iris Hond (33), bleken zijn zorgen daarmee allerminst voorbij. Nadat die affaire in oktober 2019 uitlekte, probeerde Marco zijn huwelijk met Leontine nog te redden, maar zag zijn pogingen stranden.

Article continues after the ad

Geen ideale schoonzoon meer

Marco's affaires hebben hem niet alleen zijn huwelijk gekost, maar ook zijn imago. 'Hij kwam echt over als de ideale schoonzoon, maar dat bleek 'ie toch niet te zijn,' zegt imagodeskundige Zabeth van Veen tegen RTL Boulevard. Het is nog maar de vraag of zijn charmeoffensief via sociale media om Leontine terug te winnen een slimme zet is. 'Hij had het natuurlijk ook gewoon naar haar kunnen schrijven, dat is een beetje dubbel. Maar hij positioneert zich nu als: ik heb spijt, het was dom, je bent de moeder van mijn kinderen en kijk eens hoe gelukkig wij waren (…) Hij is een man die spijt heeft en daar ben je minder negatief over dan een man die géén spijt heeft en een 20 jaar jongere vriendin heeft.' De imagodeskundige denkt dat het vooral helpt dat de twee zich niet negatief over elkaar uitlaten in de media. 

Carrière niet voorbij

Dat zijn imago als ideale schoonzoon verleden tijd is, wil volgens Zabeth niet zeggen dat zijn carrière voorbij is. 'Met zangers is het meestal toch: hoe slechter het met ze gaat, hoe betere liedjes ze schrijven.' De imagodeskundige schat zelfs in dat hij als zanger populairder dan ooit kan worden. 'Het vreemdgaan heeft wel effect gehad op zijn imago als ideale schoonzoon, dat is er nu wel een beetje vanaf. Maar het doet geen afbreuk aan hem als zanger.'

Beeld: Peter Smulders | Bron: RTL Boulevard

Wil je op de hoogte blijven van al het royalty nieuws? Volg dan de Story Royalty Facebookpagina!

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je in voor de Story-nieuwsbrief.