De songfestivalsingle van Jeangu Macrooy maakt weinig indruk bij de bookmakers. Na de lancering donderdag stond het lied Birth of a New Age nog op nummer 22 in de lijst van veertig deelnemende landen. Nu is het liedje zelfs gezakt naar nummer 23.

De winkans van Jeangu is volgens de bookmakerslijst van zaterdag slechts 1 procent. Vorig jaar maakte de Nederlandse bijdrage overigens ook geen grote indruk bij de wedkantoren. Zijn liedje Grow stond toen ook in de middenmoot.

Article continues after the ad

Eurovisiesongfestival

De populairste act is nog altijd de IJslandse inzending Daði Freyr. Hoewel hij zijn single nog niet heeft uitgebracht geven de bookmakers hem nu een winkans van 10 procent. Frankrijk staat op de tweede plaats met 8 procent.

Inmiddels is bijna de helft van de liedjes van het komende Eurovisiesongfestival bekend. De bookmakers voorspellen niet altijd de goede winnaar. Bij de laatste vijf edities hadden ze het twee keer bij het juiste einde, in 2015 en 2019.

'Mama Appelsap'

Op sociale media wordt ook veel gesproken over het nieuwe Songfestivalnummer. Veel mensen horen in de Surinaamse tekst de zin 'you are my broccoli'. Gelukkig kan de zanger er zelf wel om lachen: 'zolang het de boodschap niet ontstijgt, maar dat idee heb ik niet', vertelt hij aan ANP. 

Surinaams gezegde

In werkelijkheid zingt de zanger in het refrein tekst die is gebaseerd op een oud Surinaams gezegde: 'Mi na afu sensi, no wan man e broko mi', wat letterlijk 'Ik ben een halve cent, je kan me niet breken' betekent. Een boodschap van eigenwaarde, veerkracht en vastberadenheid die Jeangu wil overbrengen met het nummer.

Bron: ANP | Beeld: ANP

Wil je op de hoogte blijven van al het royalty nieuws? Volg dan de Story Royalty Facebookpagina!

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je in voor de Story-nieuwsbrief.