De torenhoge schadevergoeding die Patricia Paay eist na het uitlekken van haar plasseksvideo, lijkt zich tegen haar te keren: de reacties zijn bijna alle negatief...

Patricia Paay (69) kwam niet tot een schikking met GeenStijl en videoplatform Eendevanger. De rechter zal nu op 25 juli vonnis wijzen. Dan wordt ook bekend of Patricia een schadevergoeding krijgt, en zo ja hoe hoog die is. De gewraakte video waarop de zangeres in een badkuip een zogeheten ‘gouden regen’ ontvangt, werd op GeenStijl binnen anderhalf uur bijna een miljoen keer bekeken. Paay eist een schadevergoeding van 450.000 euro: 250.000 euro voor geleden immateriële schade (zoals bijvoorbeeld psychische problemen) en 200.000 euro aan materiële schade, zoals gemiste opdrachten. De advocaat van GeenStijl pareerde dat laatste door te claimen dat Paay zelfs opdrachten heeft overgehouden aan het filmpje: ‘Ze was daarna namelijk vaker op televisie dan daarvoor.’ Deze uitspraak noemde Paay op haar beurt ‘schandalig’. Toch lijkt het grote publiek zich inmiddels ook tegen de zangeres te keren, blijkt uit een steekproef bij een rondje sociale media. Alleen al op de Facebook-pagina van Story gaan de reageerders fors tekeer. Aly schrijft: Gederfde inkomsten? AOW loopt gewoon door, hoor. Ria stelt: Ga maar weken voor je geld. Moeten we allemaal.

Lees het hele artikel in Story editie 25. Nu in de winkel. Kun je niet wachten? Bekijk 'm via Blendle.


Wil je op de hoogte blijven van al het royalty nieuws? Volg dan de Story Royalty Facebookpagina!

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je in voor de Story-nieuwsbrief.

Beeld: Peter Smulders

Ieder jaar wordt de Loden Radioleeuw uitgereikt voor het meest irritante reclamespotje van het jaar. Dit keer is de prijs gegaan naar Eyelove, voor het spotje met René Froger.

Mischa Blok, presentator van Radar Radio, overhandigde de prijs aan Eyelove-directeur Leon Melchior.

Loden Radioleeuw voor René Froger

Het reclamespotje heeft de prijs voornamelijk gewonnen door de rol van zanger René Froger. Hij zingt in het spotje, wat door luisteraars niet helemaal goed werd ontvangen. Zo omschreef één luisteraar Frogers gezang als "een krijtje over het schoolbord" en bestempelen anderen het als "gejodel". 

Eyelove won met 55 procent van de stemmen. Op de tweede plek stond het spotje van Online.nl (26 procent) en daarna volgde Kruidvat (19 procent). "Het is nooit onze insteek geweest om deze reclame irritant te maken en daar een prijs mee te winnen," vertelt Melchior. "Maar ik ben blij verrast met de aandacht ervoor. Het heeft zijn doel wel bereikt; we hebben een verhoogde naamsbekendheid." 

Loden Leeuw

Maandag wordt in de televisie-uitzending van Radar de bekende Loden Leeuw voor de meest irritante televisiereclame uitgereikt. Daarnaast wordt ook de meest irritante BN'er in een reclamespotje uitgekozen. Voor die laatste categorie is René Froger opnieuw genomineerd voor zijn rol in de tv-reclame van Eyelove. Dus wie weet sleept de volkszanger opnieuw een prijs in de wacht.

Wil je op de hoogte blijven van al het royalty nieuws? Volg dan de Story Royalty Facebookpagina!

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je in voor de Story-nieuwsbrief.


Beeld: Peter Smulders 

Het is een magisch weekend voor de cast en crew van Goede Tijden, Slechte Tijden. Alle acteurs en actrices van de populaire soap zijn met elkaar in Disneyland Paris.

Ze zijn daar om de 90ste verjaardag van icoon Mickey Mouse te vieren.

GTST-cast in Disneyland Paris

Natuurlijk worden er veel kiekjes van het weekend gedeeld op social media. Zo zien we leuke groepsfoto's van de cast en crew, en laat acteur Ferri Somogyi wel een heel bijzonder kunstje zien. Bekijk alle beelden hieronder:

Wil je op de hoogte blijven van al het royalty nieuws? Volg dan de Story Royalty Facebookpagina!

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je in voor de Story-nieuwsbrief.


Beeld: Instagram