Peter R. de Vries met een paarse pruik en glittermake-up, paraderend op torenhoge hakken: geen kijker van het nieuwe programma Make Up Your Mind had het verwacht. De misdaadverslaggever reageert op zijn verrassende optreden als drag queen. 

In het nieuwe programma, bedacht door Carlo Boszhard en zijn vriend Herald, worden mannelijke BN'ers omgetoverd tot drag queens. Het was aan juryleden Fred van Leer, Nikkie de Jager, Edsilia Rombley en Ruben Nicolai om de kandidaten te ontmaskeren én hun optreden te beoordelen. 

Article continues after the ad

Grote verrassing

De grote verrassing van de show was Peter R. de Vries. De misdaadverslaggever reikte op het eind de prijs uit aan winnaar Barry Atsma. Geen kijker had verwacht dat Peter mee zou doen aan het programma. In RTL Boulevard vertelt hij waarom hij meedeed. 'Ik werd ervoor gevraagd en ik ken Carlo en zijn man Herald vrij goed. We hebben wel vaker contact. Zij vroegen het en ik vind het ook wel belangrijk om op gezette tijden zoiets te doen.'

Geen tijd

Peter gaf geen show weg als drag queen, daar had hij naar eigen zeggen geen tijd voor. 'Dan moet je repeteren en noem maar op. Zo was het leuk. Het is hartstikke leuk om zo een keer te doen en daar wat foto’s van te hebben.'

Veel reacties

Dat mensen het niet van hem verwachten, drijft hem juist om het wel te doen. 'Ik zeg weleens: een imago is dat wat je niet bent. Vaak althans. Dan moet je eens een keer verrassen en ik vond dat wel grappig om te doen.' De misdaadverslaggever heeft zijn deelname dan ook aan niemand verteld. 'Ik dacht: laten mensen maar kijken en zich verbazen. Ik heb ongelooflijk veel reacties gehad de hele dag. Whatsappjes en noem maar op. Iedereen was verrast, maar vond het hartstikke leuk en hilarisch. Ik moet je zeggen: dit moedigt mij aan. Ik heb me voorgenomen om volgend jaar aan het Songfestival deel te gaan nemen.'

Beeld: RTL

Wil je op de hoogte blijven van al het royalty nieuws? Volg dan de Story Royalty Facebookpagina!

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je in voor de Story-nieuwsbrief.