Roy Donders is de zoveelste BN'er die slachtoffer is geworden van nepadvertenties op social media. 'Het gaat al heel lang rond op Facebook en Instagram, maar we kunnen niet achterhalen waar het vandaan komt', zegt de stylist van het zuiden in een interview.

Roy baalt er flink van dat zijn naam wordt gebruikt om mensen iets aan te smeren. 'Het is niet normaal, natuurlijk, maar zolang ik de bron niet weet kan ik niks doen.' De Tilburgse realityster is vooralsnog niet van plan stappen te ondernemen. 'Mensen met een beetje gezond verstand weten dat dit allemaal gewoon onzin is. Ik heb me voorgenomen er geen aandacht aan te schenken, dan ebt het hopelijk vanzelf weg. Maar leuk is anders.'

Kort geding

Vorige week werd bekend dat John de Mol, die ook slachtoffer is van dergelijke advertenties, een kort geding aanspant tegen Facebook. Ook onder anderen Ruud Feltkamp, Humberto Tan en Johnny de Mol kampten ermee.

Article continues after the ad

Wil je op de hoogte blijven van al het royalty nieuws? Volg dan de Story Royalty Facebookpagina!

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je in voor de Story-nieuwsbrief.

Bron: ANP | Beeld: Peter Smulders