Monique Westenberg (43) laat niet zomaar met zich sollen. Want wanneer ze een product aanprijst op Instagram, krijgt de vriendin van André Hazes (26) flink wat commentaar. 

De blondine promoot namelijk de producten van New Fysic die haar zouden hebben geholpen om wat kilo's kwijt te raken. 'Vorig jaar november belde ik, een oliebol etende, naar @NewFysic. Ik wilde heel graag een paar kilo afvallen maar wat ik nog belangrijker vond: ik wilde wat lekkerder in mijn vel zitten. Zowel lichamelijk als geestelijk', is onder meer te lezen.

Article continues after the ad

Kritiek

Hoewel het heel normaal is voor influencers om reclame te maken, zijn de volgers van Monique hier toch niet echt van gediend. 'Jammer dat je overal zo’n reclame voor maakt, Mo', reageert dan ook iemand. Monique laat zich niet de les lezen en reageert fel: 'Ik doe dat niet ‘overal’ voor. Alleen de producten waar ik zelf achter sta en nog leuker, andere mensen, door mijn grote bereik, kennis mee kan laten maken zodat zij er ook blij van kunnen worden. Het is ook een groot gedeelte gunnen en dat voelt voor mij goed.'

Al vanaf het moment dat Monique een relatie kreeg met André, werkte ze op doordachte wijze aan haar public relations. Zo kreeg Monique circa 640.000 volgers op Instagram. Let wel: André heeft er maar tweehonderdduizend meer, terwijl hij de grote ster van de twee is. Wie haar Instagram-berichten van de afgelopen jaren in de gaten hield, kon zien dat ze haar status als ‘vrouw van’ en ‘moeder van’ zoontje André junior (3) handig inzette. Omdat Monique veel volgers heeft, kan ze bepaalde producten of behandelingen handig onder de aandacht brengen.

Bekende moeder

Haar Instagram-pagina staat dan ook vol met verwijzingen naar diverse (kinder)kledingmerken en cosmeticaproducten. Het ligt voor de hand dat Monique daar een vergoeding of fikse korting voor krijgt, of betaald wordt in producten of behandelingen. In mei 2018 startte Monique daartoe haar eenmanszaak Noël Creative; Noël is haar tweede voornaam. De werkzaamheden van Noël Creative worden in het uittreksel van de Kamer van Koophandel (zie foto) als volgt omschreven: Beoefening van podiumkunst en media-activiteiten. In de praktijk kreeg Monique een rol als ‘bekende moeder’ in het EO-programma Vier handen op één buik toebedeeld, waarbij ze een 17-jarig meisje bijstond tijdens haar zwangerschap, de bevalling en de periode daarna. Daarnaast haalde Monique haar inkomsten uit de exploitatie van haar liefdes- en gezinsleven in de reallifesoap André Hazes: ik haal alles uit het leven en de Essent-reclame, waarin het gezin Hazes centraal stond.

Bron: Boulevard | Beeld: Peter Smulders

Wil je op de hoogte blijven van al het royalty nieuws? Volg dan de Story Royalty Facebookpagina!

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je in voor de Story-nieuwsbrief.