Mooi nieuws van Miljuschka Witzenhausen: de tv-kok lanceert haar eigen magazine. Ze brengt het culinaire blad eenmalig in eigen beheer uit en licht al een tipje van de sluier op over de inhoud. Zo laat ze weten dat het blad 160 pagina’s dik is, vol staat met recepten en kooktips, maar ook een kijkje in haar privéleven geeft.

Miljuschka Magazine

Dat Miljuschka dol is op eten en daar graag de mooiste verhalen over vertelt, dat is bekend. Maar dat de tv-kok al een tijdje werkt aan een eigen magazine vol met culinaire verhalen, dat onthulde ze donderdagavond in RTL Boulevard.

Article continues after the ad

Culinaire reis

Op haar eigen website laat Miljuschka weten wat we van dit blad kunnen verwachten. Zo schrijft ze dat er in het magazine maar liefst 60 nieuwe recepten staan. Over de rest van de inhoud doet ze nog een beetje geheimzinnig: 'Natuurlijk wil je weten wat er naast die 60 nieuwe, heerlijke recepten allemaal nog meer in staat. Dat zal ik de komende dagen via mijn socials gaan onthullen maar als kleine voorbode alvast wat voorpret: ik neem je culinair mee op reis naar het prachtige Italiaanse Puglia, ik trakteer je natuurlijk op mijn nieuwe favoriete cheesecakerecepten, help ouders aan gezonde-maaltijdtips voor kids en natuurlijk krijg je een kijkje in mijn eigen keuken thuis: mijn gezin. Mijn basis!'

Anders dan een kookboek

Miljuschka heeft al meerdere kookboeken uitgebracht, maar zo’n magazine maken, dat is wel andere koek. 'Een eigen magazine maken is toch wel weer heel wat anders en behoorlijk spannend. Bij een kookboek ervaar ik dezelfde spanning, maar daar bevond ik me op bekend terrein: nu pakken we echt uit met meerdere thema’s en ook persoonlijke verhalen én unieke fotografie. Maar de basis is en blijft… eten!', laat ze weten.

Duurzaam

Het magazine wordt eenmalig uitgebracht en is alleen verkrijgbaar via Miljuschka’s eigen site. Ze drukt de bladen pas nadat ze besteld zijn en er komt ook geen tweede druk. Hier heeft ze een mooie reden voor: 'Omdat ik niet meer wil produceren dan er behoefte is! Ik wil geen papier bedrukken als het blijft liggen. Of dat exemplaren via de ‘normale’ kanalen weer retour kunnen komen en dan vernietigd moeten worden. Onnodige verspilling van druk- en verzendkosten. Dus geen ‘op is op’, geen ‘zolang de voorraad strekt’. Ik maak er net zoveel als er besteld worden!'

Epilepsiefonds

De duurzame productie is niet het enige mooie van het blad: Miljuschka laat ook weten dat een deel van de opbrengst naar het Epilepsiefonds gaat. Miljuschka is ambassadrice van dit fonds en dat is niet zomaar. Haar dochter Felina heeft epilepsie. Daar vertelde ze eerder al openhartig over.

Door: Flaironline | Beeld: Peter Smulders

Wil je op de hoogte blijven van al het royalty nieuws? Volg dan de Story Royalty Facebookpagina!

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je in voor de Story-nieuwsbrief.