Groot nieuws in medialand vanmorgen: het mediamerk LINDA. van Linda de Mol is door uitgeverij Sanoma verkocht aan Linda zelf én aan broer John de Mols Talpa. Dat hebben Sanoma en Linda vanmorgen bekendgemaakt in een persbericht.

Talpa Network zal de partnerrol die Sanoma 15 jaar vervuld heeft vanaf 1 maart 2019 overnemen. Linda en Talpa worden zo samen eigenaar van Mood for Magazines, de eigen uitgeverij van LINDA., LINDA.nl (voorheen LINDAnieuws.nl) en LINDA.tv.

More content below the advertising

Grootse plannen

Linda de Mol in een reactie: 'Sanoma is altijd een goed huis geweest voor Mood for Magazines, haar mensen en het merk LINDA. Mede door Sanoma heeft LINDA. zich kunnen ontwikkelen tot het mooie bedrijf dat het nu is. De mogelijkheden die Talpa Network nu biedt met samenwerkingen op haar kanalen, zoals radio, online en vooral lineaire televisie, passen beter bij de groeiambities van het mediamerk LINDA. Ik wil Sanoma enorm bedanken voor de prettige samenwerking.'

LINDA.tv-zender?

Voor het uitbreiden naar lineaire televisie lijken overigens al verregaande plannen te zijn. De huidige creatief directeur van LINDA., Jildou van der Bijl, wordt samen met Linda creatief directeur van de Talpa Network televisiezender Net5. Als dat betekent dat de programmering 24/7 gevuld wordt met Linda’s series als Gooische Vrouwen en succesprogramma’s als Weet Ik Veel, zijn wij voor! Hierover zegt Linda: 'Ik verheug me er enorm op om samen met Jildou Net5 tot de leukste vrouwenzender van Nederland te maken.'

Trots

Ook Sanoma heeft gereageerd op de grootse overname: 'We zijn trots als Sanoma om een belangrijke bijdrage aan het succes van LINDA. te hebben kunnen leveren.' Om de overname soepel te laten verlopen, zal Sanoma zal het komende jaar nog wel enkele services blijven verlenen voor Mood for Magazines.

Wil je op de hoogte blijven van al het royalty nieuws? Volg dan de Story Royalty Facebookpagina!

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je in voor de Story-nieuwsbrief.

Beeld: ANP