Sinds Maxime Meiland (24) haar kledingmerk Monciel heeft gelanceerd, krijgt ze bakken met kritiek over zich heen. De sommige ontwerpen zouden regelrecht van AliExpress gejat zijn, waar ze ook nog voor tientallen euro's goedkoper te koop zijn. De realityster geeft nu toe dat ze eerder voor 'de makkelijke weg' heeft gekozen'.

In Chateau Meiland zagen kijkers hoe Maxime aan haar kledinglijn werkte. Zo liet ze een paar ontworpen kledingstukken zien. Al gauw vonden oplettende kijkers precies dezelfde ontwerpen op de Chinese webshop AliExpress. Aan RTL Boulevard liet Maxime destijds weten in haar collectie gebruik te maken van stoffen uit China. 'Sommige stoffen heb ik zelf ontworpen, andere stoffen hebben een patroon dat gemaakt is door de fabriek daar. Ik laat mij inspireren door alles in mijn omgeving. Van het leven op het chateau, tot toffe outfits die ik zie op straat. Mijn ambitie is om een collectie samen te stellen waarin ik mijzelf zie en waar ik de Nederlandse vrouw een plezier mee hoop te doen.'

Article continues after the ad

Niet zo origineel

Inmiddels geeft de realityster tóch toe dat haar ontwerpen niet zo origineel zijn. 'De eerste collectie welke met de samples te zien was in Chateau Meiland zijn inderdaad items welke mijn fabriek mij aanbood,' schrijft ze op Instagram Stories. De blondine geeft aan dat ze de items enigszins heeft aangepast qua stof, kleur, knopen en maat. Ze geeft toe dat ze de eerste keer de makkelijke weg heeft gekozen en hoopt dat ze het goed kan maken.

'Oprecht verdrietig'

'Monciel is altijd al een droom voor mij geweest waardoor ik oprecht verdrietig ben en moeite heb met de manier waarop mensen zich nu uiten,' geeft Maxime toe. 'Ik hoop dit naast mijn tweede collectie in de toekomst recht te kunnen breien.' De realityster blijft hoop houden dat men haar merk 'te gek' noemt.

Beeld: Peter Smulders 

Wil je op de hoogte blijven van al het royalty nieuws? Volg dan de Story Royalty Facebookpagina!

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je in voor de Story-nieuwsbrief.