Martien Meiland en Thomas Acda zijn dit jaar twee van de meeste irritante BN'ers in een reclame. Dat heeft Radar, dat jaarlijks onderzoekt welke spotjes kijkers het vervelendst vinden, bekendgemaakt.

Meiland maakt kans op de Loden Leeuw vanwege zijn rol in de reclame van Vriendenloterij Bingo. Kijkers van Radar zijn ook niet te spreken over Acda, en zijn 'buurman' Sergio Romero IJssel, in het spotje van de Lidl. Ook Paul Haenen (PriceWise), Andy van der Meijde (Toto) en Mark Rietman (ABN AMRO) zijn genomineerd voor een beeldje.

Article continues after the ad

Stemmen

Ook op de meest irritante reclame kan vanaf nu worden gestemd. Op dat beeldje maken Hornbach, Haribo, Decupré, Beter Horen en Plameco kans. De 'winnaars' van de Loden Leeuw-beeldjes worden op 30 november bekendgemaakt in de uitzending van Radar.

Beeld: Peter Smulders | ANP

Wil je op de hoogte blijven van al het royalty nieuws? Volg dan de Story Royalty Facebookpagina!

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je in voor de Story-nieuwsbrief.