Linda de Mol begint met een goed gevoel aan het nieuwe televisieseizoen. De presentatrice is nu ruim een jaar in dienst bij Talpa en zag in die tijd het marktaandeel van de zenders langzaam stijgen.

Als Linda terugkijkt op haar eerste jaar ziet ze 'ups en downs' maar 'meer up dan down'. De kijkcijfers zijn volgens haar groeiende. 'Als je kijkt naar het gemiddelde dan is het toch wel langzaam steady aan het stijgen', zei ze in RTL Boulevard. 'Bij sommige programma's denk ik: 'dat had wel ietsje meer gekund' en 'goh, wat gek dat dat helemaal niet aanslaat', maar bij andere dingen denk je ineens: 'oh dat gaat toch hartstikke goed'.'

Sfeer

Aan de sfeer ligt het in ieder geval niet. 'We met z'n allen toch het gevoel van: 'het moet toch lukken om dat marktaandeel omhoog te krijgen'. We appen veel met elkaar, met Wendy en Winston en de andere presentatoren. Dat is hartstikke leuk.'

Creatief directeur

Linda is behalve presentatrice ook creatief directeur bij Net5. Daar gaat het nog niet helemaal zoals ze wil, bevestigt ze. 'Zeker in de huidige tijd. We hadden een heleboel dingen op stapel staan waar ik een goed gevoel bij had maar een aantal daarvan moeten doorgeschoven worden naar betere tijden.'

Article continues after the ad

Ladies Night

Maandag werd al bekend dat de vrouwentalkshow Ladies Night niet meer terugkeert op Net5. Linda gaat zelf deze zomer aan de slag met een wintervariant van Linda's Zomerweek. Komend weekeinde is ze terug op de buis met nieuwe afleveringen van succesformules Ik hou van Holland en Miljoenenjacht.

Bron: ANP | Beeld: Peter Smulders

Wil je op de hoogte blijven van al het royalty nieuws? Volg dan de Story Royalty Facebookpagina!

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je in voor de Story-nieuwsbrief.