Lil' Kleine (26) lijkt het allemaal goed voor elkaar te hebben: hij gaf zijn zoontje een peperduur horloge voor zijn verjaardag en wil met zijn opleiding ook andere mensen deze weg tot succes bijbrengen. Maar dat verhaal blijkt toch nét iets anders in elkaar te steken.

Quote-journalist Stephanie Hoogenberk ging namelijk undercover in de lessen van Street University, zoals de opleiding heet. Voor 500 euro word je onder meer een online college van de rapper beloofd en verschillende gastcolleges van ondernemers. Er is ook nog een duurdere optie, van 2000 euro, máár: dan krijg je wel de kans om persoonlijk in gesprek te gaan met de rapper.

Tegenvaller

Toch blijken de lessen al snel tegen te vallen en ook de ontmoeting met Lil' Kleine laat op zich wachten. Wanneer het moment eíndelijk daar is, is dat ook niet helemaal wat de cursisten beloofd was. Alle deelnemers mogen aanschuiven in een Zoom-gesprek, waarin de rapper ze vanuit Dubai te woord staat. Er is slechts vijf minuten per persoon om wat vragen te stellen.

Bedenker

De opleiding blijkt dan ook niet echt het initiatief van Jorik te zijn, maar van Erik Hensel. Vervolgens besluit de journaliste deze man te benaderen. 'Ik verzwijg dat ik al een halfjaar de opleiding volg en vraag wat je precies krijgt als je 2.000 euro betaalt. Erik heeft het over live-events van zo'n twee drie uur waarin je Jorik persoonlijk kunt spreken. Ik denk aan de vijf minuten spreektijd die we hadden.' Hierna komt aan het licht dat ze journaliste is, maar toch is ze in de tussentijd wel heel wat te weten gekomen.

Article continues after the ad

Horloge

Want hoe zit het nu met die peperdure horloge die Lil' Kleine zijn zoontje cadeau gaf? 'Een van de andere jongens unmute zichzelf ook en roept: ‘Dik man, dik! Mooi gedaan!’ Door het tegenlicht is Joriks brede lach niet goed te zien, maar hij zegt dat de media het altijd mooier laten lijken dan het is', schrijft Hoogenberk. Conclusie: Lil' Kleine kreeg de klok als promotie voor het merk. Is dat ook weer duidelijk.

Bron: Boulevard, Shownieuws | Beeld: Peter Smulders

Wil je op de hoogte blijven van al het royalty nieuws? Volg dan de Story Royalty Facebookpagina!

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je in voor de Story-nieuwsbrief.