Drogisterijketen Kruidvat heeft André Hazes (27) gestrikt voor een grote EK-campagne. Fans zijn ongetwijfeld blij om de zanger op billboards en in tv-spotjes te zien, maar niet iedereen deelt die mening. Kruidvat wordt overladen met kritiek op hun nieuwe boegbeeld.

En al die André-haters hebben ook nog eens extra pech: de zanger zal namelijk nog de hele zomer te zien zijn in de reclames van de drogisterijketen. Op tv, sociale media, reclamezuilen én in de winkel prijst André de gratis gouden ‘Oranje’-ketting aan die je gratis krijgt bij twee actieproducten. Ook is het nummer dat te horen is in de campagne André’s nieuwe single, die hoogstwaarschijnlijk de hitlijsten zal beklimmen naarmate het EK dichterbij komt.

Article continues after the ad

Kruidvat onder vuur

De hele samenwerking levert behoorlijk wat negatieve reacties op, vooral richting Kruidvat. Onder de eerste campagnepost op Instagram regent het commentaar. Een greep uit het assortiment: 'Mag ik een teiltje?', 'Dat jullie zo’n loser een podium geven', en 'Dit méén je niet, van alle potentiële opties kiezen jullie deze man…'. Ook delen veel volgers dezelfde gedachte: ze gaan voortaan wel naar Etos voor hun shampoo en tandpasta. 'Heb spontaan niets meer van jullie nodig. Gelukkig zijn er goede alternatieven: hallo Etos!', klinkt het onder meer, net als '#ikgawelnaaretos' en 'Etos, here we come'.

'André brengt Nederland in stemming'

Kruidvat laat zich trouwens niet uit het voetbalveld slaan: 'Hij is een volkszanger en als geen ander in staat om Nederland in de stemming te brengen voor wat ongetwijfeld een geweldige voetbalzomer gaat worden. Het lied dat André in de commercial zingt, is een aanstekelijke meezinger en de ultieme opwarmer voor het EK Voetbal waar heel Nederland naar uitkijkt', zo is te lezen op Mediacourant. Of het verstandig was André te strikken weten we niet, maar dom was het in ieder geval niet. De keten heeft immers de aandacht getrokken met de campagne en de ketting zal vást binnen no time op zijn. Dat was met een Nick & Simon of Frans Bauer mogelijk nét even anders gelopen.

Beeld: Peter Smulders | Flaironline

Wil je op de hoogte blijven van al het royalty nieuws? Volg dan de Story Royalty Facebookpagina!

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je in voor de Story-nieuwsbrief.