Donderdagavond schoven er verschillende influencers aan tafel in ‘Op1’, om de verspreiding van het coronavirus te bespreken. Het RIVM wil bekende Instagrammers en YouTubers inzetten om COVID-19 onder de aandacht te brengen bij jongeren, en op die manier het risico op besmettingen terugdringen. Of het een goed idee is geweest om Dave Roelvink (26) aan te haken bij het onderwerp, is volgens kijkers een tweede.

Dave Roelvink bij ‘Op1’

De aflevering van Op1 begint met het idee van het RIVM om influencers in te zetten om de verspreiding van het coronavirus terug te dringen onder jongeren. De online wereld is daar volgens Dave inderdaad de goede plek voor, maar hij zou er niet voor te porren zijn om hieraan mee te werken. 'Ik vind het virus heel erg en ik wil natuurlijk geen besmettingen', begint de oudste zoon van Dries. 'Maar ik vind het moeilijk om het virus serieus over te laten komen door de absurde maatregelen die zijn genomen.'

Article continues after the ad

Wél naar een prostituee, niet naar je moeder

Wat Roelvink zo onbegrijpelijk vindt? 'Als je nu in een land leeft waar je eigenlijk wel een prostituee mag bezoeken als laatste van de dag waar er al dertig overheen zijn geweest, maar je je eigen moeder geen knuffel mag geven. Dat zijn bepaalde regels, waarvan je denkt: hoe serieus is dat?'

‘Kromme maatregelen’

Ook verklaren Dave’s gedachten waarom hij niet in zelfquarantaine ging, nadat hij terugkwam uit Turkije. Hier vloog hij heen om nieuwe neptanden te laten zetten. 'Ik ben zeker tegen het verspreiden van het virus, maar werken de maatregelen in mijn ogen? Ik vind ze krom.'

Bakken kritiek

Tijdens de uitzending van Op1 stroomde Twitter vol met verbijsterde reacties over Dave Roelvink. 'Waarom krijgen dit soort onbenullen een podium?', vraagt een kijker zich af. Een ander waarschuwt: 'Ouders, let op! Hier kijkt jullie kroost dus hele dagen naar. Wat een eyeopener!'

Door: Flaironline | Beeld: Still

Wil je op de hoogte blijven van al het royalty nieuws? Volg dan de Story Royalty Facebookpagina!

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je in voor de Story-nieuwsbrief.