Katja Schuurman wist maandagavond met haar eerste programma bij RTL 480.000 kijkers te trekken. De nieuwe RTL4-show Gemaakt in Nederland was daarmee het 21e best bekeken programma van de dag, blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek.

Voor het programma duikt Katja, die jarenlang voor de publieke omroep werkte, samen met Tijl Beckand in de geschiedenis en het productieproces van bekende Nederlandse merken. In de eerste aflevering gingen ze op bezoek bij Heineken.

Article continues after the ad

Teleurstelling

Het zijn tegenvallende kijkcijfers voor Katja en de zender. Ook Bridget Maasland wist de kijkers niet te boeien. Vorige week ging haar programma De Zwakste Schakel nog van start met 603.000 kijkers, gisteravond schakelden er nog maar 410.000 mensen in.

Wil je op de hoogte blijven van al het royalty nieuws? Volg dan de Story Royalty Facebookpagina!

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je in voor de Story-nieuwsbrief.

Beeld: Peter Smulders | (ANP)