Hoewel Jim Bakkum (33) probeert zich niet teveel uit te spreken op social media, schoot een column in de Nieuwe Revu bij de zanger toch echt in het verkeerde keelgat. Zijn vriendin Shirma Rouse (40) werd daarin belachelijk gemaakt om haar gewicht.

Op Instagram haalt hij dan ook hard uit naar het blad. 'Ik probeer me zo min mogelijk in discussies te mengen wat betreft maatschappelijke zaken', begint hij zijn verhaal. 'Ik laat wel vaak mijn support zien voor wat voor minderheid dan ook. Maar als het om dierbare mensen gaat dan is Jimmy ineens niet meer stil. Nieuwe Revu heeft een column gepubliceerd over mijn lieve vriendin Shirma Rouse die echt lager dan laag is. Beneden alle peil'

Bloed, zweet en tranen

Bakkum vervolgt: 'Dat een individu iets zegt over een bepaald uiterlijk; oké. Nou ja, niet oké. Maar het gebeurt en dat is niet tegen te houden. Maar als de media hierin ook al niet het juiste voorbeeld laat zien, hoe moeten nieuwe generaties dit dan overnemen. Mensen hebben pijn. Verdriet. En in Shirma’s geval; bloed, zweet en tranen in úren training zitten. Training om haar gezondheid op peil te krijgen.' 

Schamen

Hoewel Shirma volgens hem heel sterk is, zijn er zoveel minsen die minder sterk zijn. 'En dan kan één opmerking, één woord en in dit geval één column fataal zijn. (...) Nieuwe Revu doe hier iets aan. En ga je diep schamen. Fijne dag.'

Article continues after the ad

Overschat persoon

Herman Brusselmans schrijft elke week een belediging voor een 'overschat persoon uit de wereldgeschiedenis'. Over Shirma schreef hij onder meer: 'Ze is zo dik dat ze in haar eentje een bergrit in de Ronde van Frankrijk kan uitbeelden. Ze is zo dik dat, als ze twee levende kippen inslikt, deze hoenders mekaar in haar maag nooit meer terugvinden. Ze is zo dik dat ze bij een sprong in de Noordzee ongeveer drie landen onder water zet.'

Bron: Boulevard | Beeld: Peter Smulders

Wil je op de hoogte blijven van al het royalty nieuws? Volg dan de Story Royalty Facebookpagina!

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je in voor de Story-nieuwsbrief.