Maandag is Kopen zonder Kijken weer van start gegaan. Het programma is een echt kijkcijferkanon en dat komt mede door het succesvolle team. Makelaar Alex van Keulen koopt het huis met toestemming van bouwdeskundige Bob Sikkens. Roos Reedijk mag als interieurstylist de puntjes op de i zetten. Echter staat ze bij de kijkers thuis niet bekend om haar geweldige styling, maar om haar opvallende stem. 

Toch kan Roos prima tegen deze kritiek. 'Mijn stem is mijn handelsmerk geworden', laat ze weten in gesprek met Veronica Superguide. 

Opvallende stem 

Op Twitter kan het nogal losgaan op het moment dat Roos in beeld verschijnt. Niet alleen over haar extravagante kledingstijl, maar ook over haar opvallende stem komen negatieve reacties binnen. 'Ik heb nog nooit eerder in de publiciteit gestaan en toen ik mezelf voor het eerst terughoorde op tv, was dat ook wel even een momentje: o ja, ik praat inderdaad nogal snel, hard en enthousiast', aldus Roos. 'Maar op Twitter werd zó veel lelijks over mijn stem gezegd dat andere mensen het zelfs voor me gingen opnemen: ‘Stop met dat meisje belagen, want je mag iemand niet pesten met z’n handicap.' Toen dacht ik: 'een hándicap, dat is het helemaal niet!''

Handelsmerk 

Inzitten over deze opmerkingen, doet Reedijk niet. Haar stem is haar handelsmerk geworden en dat leverde haar zelfs een persiflage in De TV Kantine op. 'Het is juist leuk dat ik daardoor herkenbaar ben. Ik vind dat alleen maar grappig en ook wel een eer. Mensen die er negatief over doen, zijn ook vaak de miesmuizers of types die overal iets van vinden. Dan denk ik: 'ga je met iets belangrijkers bezighouden.''

Article continues after the ad

Ambitie 

Toch kan ze zich voorstellen dat deze reacties je wel wat doen als je graag bekend wilt worden. Roos zegt ze deze ambitie nooit heeft gehad. Ook haar leeftijd speelt een rol in het naast zich neerleggen van kritiek. 'Ik weet waar ik voor sta in het leven, ik ken mezelf en ik doe gewoon mijn vak, dus ik ben niet zo snel omver te blazen.' Reedijk geniet dan ook gewoon extra van de positieve reacties. 'Het merendeel van de reacties was ook alleen maar positief, hè? Dat is hartstikke leuk.'

Bron: Superguide, RTL Boulevard | Beeld: RTL Tom Cornelissen

 

Wil je op de hoogte blijven van al het royalty nieuws? Volg dan de Story Royalty Facebookpagina!

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je in voor de Story-nieuwsbrief.