Hanna Verboom, Humberto Tan en Pip Pellens gaan zich samen met young professionals en creatieven inzetten voor het initiatief NL Get it Done.

Nieuw platform

Het nieuwe platform gaat helpen om sociale projecten in Nederland op het gebied van vitaliteit, duurzaamheid en educatie te laten groeien. Bijna honderd grote namen uit de entertainmentsector en de zakenwereld hebben zich bij NL Get it Done aangesloten. Uit de zakenwereld hebben onder meer Victor Knaap, Salem Samhoud en Cristine Brinkman zich aangesloten.

Sociale projecten

NL Get it Done komt voor uit een samenwerking van Get it Done, een door Verboom opgezet crowdfundingplatform dat sinds 2009 geld inzamelde voor ontwikkelingsprojecten, en NL2025, een samenwerkingsplatform dat zich actief inzet voor een beter Nederland. Voor 2018 zijn er tien sociale projecten uitgekozen die worden geholpen door het nieuwe platform.

Article continues after the ad

Uitdaging

“Elk project zal andere hulp nodig hebben”, legt Verboom uit. “In het ene geval kan een nieuw strategie helpen, in een ander geval zal het helpen als er meer media-aandacht wordt gegenereerd.” De influentials zullen hun eigen netwerk en invloed aanwenden om de projecten verder te helpen. “Het kan dan gaan om een project dat jongeren aanspoort om meer voor de wijk te doen. Of om een bakkerij die heel actief mensen met een achterstand op de arbeidsmarkt aan een baan probeert te helpen.” NL Get it Done helpt nadrukkelijk niet op financieel gebied, voegt Verboom er aan toe. “Geld is niet de oplossing, het is immers niet duurzaam, relaties en goede samenwerkingen wel. Hoe mooi het project ook is, het blijft vaak een uitdaging om te groeien zodat er nog meer impact behaald kan worden. NL Get it done wil daar een verschil in maken.”

Beeld: Peter Smulders | (ANP)