Het spraakmakende tv-duo kon bij SBS6 een meerjarig contract krijgen. Maar op het laatste moment zagen ze daarvan af.

‘Dat had niets met geld te maken,’ zegt Frank. ‘Het bedrag dat we kregen aangeboden, was geweldig. Daarvan hadden we ons gewenste chalet in een wintersportoord kunnen kopen. Maar tegelijkertijd zei ik tegen Rogier: We hebben dan alleen geen tijd om ernaartoe te gaan. Zoveel zou er van ons verwacht worden.’ Rogier vult aan: ‘Ik zat daar en hoorde in gedachten de speech van Patty Brard tijdens de televisie-uitzending van het Gouden Televizier-Ring Gala. Dat als je eenmaal onder contract staat, je in elk programma zoals Sterren dansen op het IJs moet opdraven. Dat willen we niet. Daarbij: we maken geen tv-programma voor het geld. We weten ook niet of we een programma als Glamourland gaan maken. We hebben een proefaflevering gemaakt, maar zijn er nog niet over uit of dat bij ons past. Dat vinden wij namelijk het belangrijkste.’

Article continues after the ad

Applaus

Frank beaamt dat: ‘Het enige waar ik altijd voor heb gewerkt, is applaus. Dat deed ik al toen ik mijn winkels nog had. Ik vond het fantastisch wanneer mensen zo gelukkig waren met hun interieur. Met geld was ik nooit bezig. Daardoor had ik toen ook niet in de gaten dat een van mijn personeelsleden mij voor tonnen wilde oplichten! Het was zelfs zo erg dat er een faillissement aan zat te komen. Ik was toen een jaar of veertig. Ik had geen contant geld meer. Alles wat ik bezat, zat in het bedrijf en onroerend goed. En daarbij had ik ook nog eens voor anderhalf miljoen gulden aan orders uitstaan. Maar aan de buitenwereld liet ik niets merken. Ik gaf nog steeds dure etentjes. Maar het vlees haalde ik bij de goedkoopste supermarkten en ik vroeg geraffineerd aan mijn gasten of zij de wijn, het duurste product, mee wilden nemen.’ 

Lees het hele verhaal in Story. Editie 15 ligt nu in de winkel of lees het artikel op Blendle.

Wil je op de hoogte blijven van al het royalty nieuws? Volg dan de Story Royalty Facebookpagina!

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je in voor de Story-nieuwsbrief.

Beeld: Peter Smulders