Eva Jinek wondermiddel

Eva Jinek en Jennifer Hoffman hebben vandaag de vakken in de Albert Heijn voorzien van een speciale fles azijn, als onderdeel voor hun campagne om duizenden vrouwenlevens te redden van baarmoederhalskanker.

Op Instagram plaatsen ze allebei een foto van hun campagne. Eva schrijft erbij: "Met iets simpels als een fles natuurazijn kun je de levens van 1000 vrouwen redden. 1000 vrouwen. Laat dit alsjeblieft even op je inwerken. Het klinkt als een sprookje, dat weet ik. Precies wat ik zelf ook dacht de eerste keer dat ik het hoorde."

More content below the advertising

Eva en Jennifer zijn al jaren ambassadeur van de Female Cancer Foundation en willen dat baarmoederhalskanker verdwijnt, omdat zij weten dat het mogelijk is.

Azijn-methode

"Op dit moment overlijdt er elke 2 minuten een vrouw aan baarmoederhalskanker. In Nederland krijgt iedere vrouw vanaf 30 jaar elke vijf jaar een uitstrijkje, maar dat is helaas niet overal ter wereld het geval. Veel landen hebben de praktische mogelijkheden of middelen simpelweg niet. Maar door de 'azijn-methode' kan dat wel", schrijft collega Jennifer op haar Instagram.

Hierdoor kunnen dus de allerarmste vrouwen gered worden met een simpele fles natuurazijn en een wattenstaafje. Daar heb je dus geen ziekenhuis, duur laboratorium of een dokter voor nodig.

Hoe werkt het?

Met het wattenstaafje, waar de azijn op zit, stip je de baarmoederhalsmond aan. Als het weefsel wit kleurt, betekent het dat er cellen zitten die wijzen op een voorstadium van baarmoederhalskanker. "Met een klein beetje stikstof – kost ook niks en is overal ter wereld beschikbaar – brand je de slechte cellen meteen weg. De vrouw is dan genezen", legt Eva uit.

Uitroeien

Volgens het duo zijn de meeste vrouwen die doodgaan aan de ziekte jong, moeder en leven ze in ontwikkelingslanden. "Wij kunnen deze vrouwen makkelijk testen en redden. Sterker nog: baarmoederhalskanker is de enige vorm van kanker die op dit moment uitroeibaar is", aldus Jinek.

Opbrengsten

Het flesje azijn heet MIRACLE, kost €1,50 en is vanaf 13 tot en met 19 mei te koop bij Albert Heijn. De opbrengsten gaan volledig naar de Female Cancer Foundation.

Wil je op de hoogte blijven van al het royalty nieuws? Volg dan de Story Royalty Facebookpagina!

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je in voor de Story-nieuwsbrief.

Bron: ANP | Beeld: Peter Smulders