Bedrijven doen massaal afstand van de Meilandjes na Erica's kritiek op de islam. Zo trokken grote bedrijven als Hallmark, Nivea en matrassenmerk Emma de stekker al uit de samenwerkingen. Erica reageert nu op alle commotie. 

De anti-islamuitspraken die Erica Meiland onlangs deed in haar biografie, schoot bij veel mensen in het verkeerde keelgat. Veel bedrijven die een samenwerking hebben met de Meilandjes hebben zich hier inmiddels van gedistancieerd en willen niet meer samenwerken met de familie. 

Stekker eruit 

De realitysterren hebben door de controversiële uitspraken van Erica veel samenwerkingen verloren. Nadat kaartenbedrijf Hallmark de stekker eruit trok, volgende al snel meer bedrijven. Ook HelloFresh en Emma Sleep, die een social-partnership met Maxime hadden lopen, cancelden de samenwerking. Ook NIVEA, een van de grootste producenten van huidverzorgingsproducten, besloot om niet meer samen te werken met de familie. 

'Vreemde ontwikkelingen'

RTL Boulevard besloot om verhaal te halen bij Erica door een berichtje naar de haar te sturen. Hoewel de realityster niet met een uitgebreide reactie kwam, liet ze wel een beetje doorschemeren wat ze ervan vindt. 'Ik onthoud me graag even van commentaar op deze vreemde ontwikkelingen. We concentreren ons nu graag op de opnames voor de Kerstspecial', schreef Erica. 

Article continues after the ad

Samenwerking Talpa

De familie Meiland hoeft zich vooralsnog geen zorgen te maken dat Talpa de samenwerking stopt vanwege de islamkritische uitspraken van Erica Meiland. SBS6, dat hun realityserie Chateau Meiland uitzendt, wil verder niet reageren op de ophef die is ontstaan en zegt dat zaken buiten het programma om 'voor rekening van de familie zelf' zijn.

Bron: Superguide | Beeld: Brunopress

 

Wil je op de hoogte blijven van al het royalty nieuws? Volg dan de Story Royalty Facebookpagina!

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je in voor de Story-nieuwsbrief.