Dries Roelvink: 'Laatst stond Tino Martin voor de tweede keer in zijn carrière in een bomvol Ziggo Dome. Schijnbaar moeiteloos zette hij weer een topshow neer, waar 17.000 fans van genoten.'

Het is alweer vier jaar terug dat mijn oudste zoon Dave me vroeg om samen even achter zijn laptop te gaan zitten. Pa, wat vind jij van deze zanger? vroeg Dave, terwijl hij een YouTube-video liet zien van Tino, die in een Amsterdamse kroeg stond te zingen. Dave zei: Deze jongen is toch veel beter dan de meeste zangers die we hier in Nederland nu wel kennen? Ik moest mijn zoon gelijk geven: deze manier van zingen had ik nog niet vaak gehoord. Tino heeft iets in zijn stemgeluid dat lijkt op dat van René Froger in zijn goede tijd. Maar Tino zingt een ander genre, meer een soort André Hazes-liedjes. Die mix vormt zijn succes, denk ik. Ik zei Dave die avond dat ik Tino zou uitnodigen voor een gastoptreden tijdens mijn jubileumshow in de schouwburg van Amstelveen. Die avond zong ik voor het eerst een duet met Tino. Daar kregen we zulke mooie reacties op, dat we een paar weken later een duet opnamen met de titel Plaatje van een vrouw. Het werd een bescheiden hitsingle. Intussen was er tussen Tino en mij een leuke vriendschap ontstaan.

Lees de hele column van Dries in Story editie 26. Nu in de winkel. Kun je niet wachten? Bekijk 'm via Blendle.


Wil je op de hoogte blijven van al het royalty nieuws? Volg dan de Story Royalty Facebookpagina!

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je in voor de Story-nieuwsbrief.

Beeld: Peter Smulders

Ieder jaar wordt de Loden Radioleeuw uitgereikt voor het meest irritante reclamespotje van het jaar. Dit keer is de prijs gegaan naar Eyelove, voor het spotje met René Froger.

Mischa Blok, presentator van Radar Radio, overhandigde de prijs aan Eyelove-directeur Leon Melchior.

Loden Radioleeuw voor René Froger

Het reclamespotje heeft de prijs voornamelijk gewonnen door de rol van zanger René Froger. Hij zingt in het spotje, wat door luisteraars niet helemaal goed werd ontvangen. Zo omschreef één luisteraar Frogers gezang als "een krijtje over het schoolbord" en bestempelen anderen het als "gejodel". 

Eyelove won met 55 procent van de stemmen. Op de tweede plek stond het spotje van Online.nl (26 procent) en daarna volgde Kruidvat (19 procent). "Het is nooit onze insteek geweest om deze reclame irritant te maken en daar een prijs mee te winnen," vertelt Melchior. "Maar ik ben blij verrast met de aandacht ervoor. Het heeft zijn doel wel bereikt; we hebben een verhoogde naamsbekendheid." 

Loden Leeuw

Maandag wordt in de televisie-uitzending van Radar de bekende Loden Leeuw voor de meest irritante televisiereclame uitgereikt. Daarnaast wordt ook de meest irritante BN'er in een reclamespotje uitgekozen. Voor die laatste categorie is René Froger opnieuw genomineerd voor zijn rol in de tv-reclame van Eyelove. Dus wie weet sleept de volkszanger opnieuw een prijs in de wacht.

Wil je op de hoogte blijven van al het royalty nieuws? Volg dan de Story Royalty Facebookpagina!

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je in voor de Story-nieuwsbrief.


Beeld: Peter Smulders 

Het is een magisch weekend voor de cast en crew van Goede Tijden, Slechte Tijden. Alle acteurs en actrices van de populaire soap zijn met elkaar in Disneyland Paris.

Ze zijn daar om de 90ste verjaardag van icoon Mickey Mouse te vieren.

GTST-cast in Disneyland Paris

Natuurlijk worden er veel kiekjes van het weekend gedeeld op social media. Zo zien we leuke groepsfoto's van de cast en crew, en laat acteur Ferri Somogyi wel een heel bijzonder kunstje zien. Bekijk alle beelden hieronder:

Wil je op de hoogte blijven van al het royalty nieuws? Volg dan de Story Royalty Facebookpagina!

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je in voor de Story-nieuwsbrief.


Beeld: Instagram