Celebabs, het trouwplatform van onder anderen Jeroen van der Boom en Frits Sissing, waar BN’ers zich aanbieden als trouwambtenaar of ceremoniespreker, is geflopt. En dat verbaast trouwambtenaar Dirk Zeelenberg niet, zo vertelt hij aan Story.

Vorige week werd bekend dat het met veel bombarie gepresenteerde Celebabs een absolute mislukking is. Het platform waarop Bekende Nederlanders zich voor soms pittige prijzen aanbieden als trouwambtenaar krijgt nauwelijks boekingen binnen. GTST-ster Ferri Somogyi moest zelfs schoorvoetend toegeven nog nooit een aanvraag via de organisatie binnen te hebben gekregen! Uiteraard is er onder de huidige coronaomstandigheden minder mogelijk op trouwgebied, maar dat wil niet zeggen dat bruidsparen niet nu al aanvragen doen voor de toekomst. Dat weet Dirk Zeelenberg (52), die bekendstaat als de populairste trouwambtenaar van Nederland,als geen ander. Bij hem stromen de aanvragen nog steeds binnen. ‘Het is gigantisch. Bij mij staan de bruidsparen te dringen achter het hekje tot we weer los mogen,’ vertelt Dirk aan Story. ‘Afgelopen vrijdag heb ik mijn eerste huwelijk van dit jaar gelukkig weer gesloten. Want ik heb ook een tijdje niets kunnen doen vanwege de maatregelen.’

Celebabs

Toen Celebabs in 2019 werd gelanceerd door onder anderen Jeroen van der Boom en Frits Sissing, leek het bedrijf een forse concurrent te gaan worden voor Dirk. Maar vooralsnog komt de organisatie met beroemde trouwambtenaren als Irene Moors en Ellie Lust dus nog niet van de grond. Heeft Dirk enig idee waardoor dat komt? ‘Het uitgangspunt voor het sluiten van een huwelijk is dat je geïnteresseerd bent in de mensen om wie het echt gaat. De mensen die jou vragen om er voor hen een mooie dag van te maken. Dat ik ooit ben gevraagd om dit werk te doen, was niet omdat ik een BN’er ben, maar omdat die mensen dachten dat ik een mooi verhaal kon vertellen. En Celebabs... Het zit al in die naam: celebrity. Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat niet om jou. Het gaat om het bruidspaar.

Beeld: Brunopress

Article continues after the ad

Lees het hele verhaal in Story. Dit artikel komt uit Story. Editie 17 ligt nu in de winkel of lees het artikel via  Magazine.nl 

Wil je op de hoogte blijven van al het royalty nieuws? Volg dan de Story Royalty Facebookpagina!

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je in voor de Story-nieuwsbrief.