Connie Witteman (68) manifesteert zich steeds nadrukkelijker op Instagram, waar ze in haar filmpjes elke schroom lijkt te laten varen. Menigeen ziet dit als verkapte sollicitatie naar een eigen realitysoap. Maar zien de tv-bazen daar iets in?

Televisiedeskundige bij uitstek Bert van der Veer heeft er weinig vertrouwen in. ‘Het leven van Connie is veel te magertjes,’ meent Bert tegenover Story. ‘En ik had nooit gedacht dat ik dat ooit zou zeggen, als je weet hoe ze vroeger met Hans Breukhoven en hun kinderen in Wassenaar leefde. Maar haar leven nu is niet spannend genoeg, en ik vind haar filmpjes op Instagram te gespeeld. Het is niet echt. Daar prikken de tv-kijkers direct doorheen. Ze lijkt wel een karikatuur van zichzelf, en gedraagt zich merkwaardig. We houden ervan om excentrieke mensen aan het werk te zien. Dat heeft Chateau Meiland wel bewezen. Maar ik denk dat er iets méér voor nodig is dan wat Connie op Instagram vertoont. Dat is niet genoeg. Misschien dat het bij Connie interessant wordt als we iets zien van haar liefdesleven of haar problemen met de loodgieter. Maar het is op dit moment te magertjes voor een realityserie en bovendien te gespeeld.’ 

Article continues after the ad

Televisie

Toch zegt Connie in gesprek te zijn met verschillende zenders. Niet voor een realitysoap, want dat ziet ze uiteindelijk zelf ook niet zitten. Witteman verklaart: 'Het is me al gevraagd. Ik ben in gesprek met RTL en BlueCircle en met SBS, al heel ver gevorderd. Ik kan goed met Gijs (van Dam, hoofdredacteur Shownieuws, red.) overweg.' Wat voor iets het dan gaat worden is niet duidelijk.

YouTube

De diva overweegt ook om verder te gaan op YouTube. 'Of iets als Mona van vroeger; dat mensen me vragen kunnen stellen over van alles, scheidingen, zakelijke dingen, weet ik veel wat.' Daarnaast staat een 'soort huiskamerconcert' nog op het verlanglijstje, een ’klein easy listening jazzconcertje’.

Bron: Telegraaf | Beeld: Peter Smulders

Wil je op de hoogte blijven van al het royalty nieuws? Volg dan de Story Royalty Facebookpagina!

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je in voor de Story-nieuwsbrief.