Chantal Janzen zegt niets te hebben verdiend aan de benefietactie van het Nederlandse bedrijf Rumag. De presentatrice werkte via haar magazine &C mee aan die actie, door een van de shirts die Rumag voor het Rode Kruis verkocht, te promoten.

'&C heeft altijd een volledige en transparante communicatie over samenwerkingen met een goed doel en maakte hier geen winst op. Zo ook met het T-shirt dat Rumag maakte voor deze eenmalige samenwerking, waar &C niets aan heeft verdiend', laat de organisatie achter haar magazine weten.

Article continues after the ad

Niet reageren

Verder wilde de zangeres niet reageren op de ontstane ophef over de actie van het bedrijf. 'Chantal staat achter het statement van &C en we willen het daarbij houden', aldus &C. Rumag lag afgelopen week onder vuur, omdat het bedrijf plagiaat pleegt en zelf winst zou hebben gemaakt bij de actie voor het Rode Kruis. Voor die actie verkocht het bedrijf eerst mondkapjes met teksten als 'krijg de corona', 'coronalijer' en 'mondkappen nou'. Ook werd afgelopen weekend op het bedrijf felle kritiek geuit in het programma Zondag met Lubach.

Benefietactie

René Watzema van Rumag stond twee weken geleden bij Janzen op de stoep en haalde haar over mee te doen aan de Rumag-benefietactie, nadat ze een cover van het lied Avond van Boudewijn de Groot op haar sociale media plaatste. Rumag zette voor de Rode Kruis-actie een shirt te koop met daarop 'Ik.geloof.in.jou.en.mij', een citaat uit het nummer. Chantal ging akkoord met de samenwerking en was in een roze T-shirt met de tekst, die oorspronkelijk van tekstschrijver Lennaert Nijgh is, op de kanalen van Rumag te zien.

Niet goed ontvangen

Uit de reacties onder de YouTube-video van de ontmoeting blijkt dat de actie niet goed wordt ontvangen. 'Chantal. Doe even iets. Ook jouw reputatie wordt te grabbel gegooid door die stakkers', schrijft iemand. 'Niet met deze gasten in zee gaan, ze jatten bijna alle quotes en stoppen een groot deel van het geld in hun eigen zak', vindt een ander.

Bron: ANP | Beeld: Peter Smulders

Wil je op de hoogte blijven van al het royalty nieuws? Volg dan de Story Royalty Facebookpagina!

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je in voor de Story-nieuwsbrief.