In haar nieuwste column voor Flair, vertelt Bibi Breijman deze week dat ze zich wel eens schaamt omdat ze een Thuisbezorgd-moeder is. 'Niet omdat ik dagen thuiszit, bezorgd te wezen over mijn rol als moeder. Maar vooral omdat ik veel te vaak te lui ben als het op koken aankomt', aldus Bibi.

Koken

De influencer voelt zich dan soms ook 'lui en talentloos' als ze kijkt naar de generaties moeders die voor haar gingen. 'Hoe deden die dat toch?! Waren ze na een dag werken, rennen en vliegen nooit te moe om te beslissen wat er ’s avonds op tafel moest komen?', vraagt ze zich af. 'Zij konden niet even inloggen op een bezorg-app, om nog geen uur later met het hele gezin sushi te eten. Zij moesten, net als mijn moeder, met hun kinderen de schappen van de supermarkt afstruinen, zoekend naar de juiste Mora-kipvingers, vervolgens met het hele nageslacht op de fiets naar huis en daar snel de keuken in. Ik bewonder deze moeders enorm.'

Article continues after the ad

Gevoel van falen

Ook in haar eigen jeugd had Bibi zo'n moeder. 'Ik heb ook nooit hoeven meehelpen: mijn moeder deed alles. En ik pluk daar nu de diepvries-kant-en-klaar-vruchten van. Helaas komt mijn inspiratie van HelloFresh en Marley Spoon.' Gelukkig kook Waylon thuis veel maaltijden maar dat geeft Breijman niet altijd een fijn gevoel: 'Het maakt het gevoel dat ik faal op dit vlak alleen maar groter', zegt ze in haar column.

Eten bestellen

Ze deelde onlangs het schuldgevoel dan ook met haar eigen moeder en wat blijkt: ook bij Bibi thuis werd er vroeger wel eens wat besteld. 'Voor mij was dat een openbaring: de generatie van mijn moeder bestelde dus ook weleens eten. Ze bleken toch geen alleskunners te zijn', aldus Bibi. 'De verontwaardiging veranderde in opluchting. Mijn Thuisbezorgd-complex voelde plotseling stukken lichter.'

Lees de column van Bibi wekelijks op Flair! 

 Beeld: Peter Smulders

 

Wil je op de hoogte blijven van al het royalty nieuws? Volg dan de Story Royalty Facebookpagina!

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je in voor de Story-nieuwsbrief.