Na vijftien jaar is Rolf Wouters terug met Split Screen. Heeft hij het nog steeds in de vingers? Absoluut niet, vindt AD-recensent Angela de Jong. De tv-koningin sneert naar de presentator en zijn comeback. 

'Het viel natuurlijk enorm tegen,' spuwt Angela op NPO Radio 1. 'Het ligt natuurlijk ook wel voor de hand als je het heel erg op een voetstuk zet van tevoren.' Angela noemt de vernieuwde quiz 'langzaam' en 'saai', maar ook Rolf al presentator viel bij haar niet in de smaak. 'Waar Rolf Wouters altijd heel erg goed in was kwam hier totaal niet uit de verf.'

Comeback om het geld?

Volgens Angela beschikte Rolf vroeger over een dosis energie en ironie, maar dat is hij kwijtgeraakt. 'Dat wordt sowieso lastig als er weinig publiek is, maar ik miste gewoon ook zijn persoonlijke stempel op de show.' Dat de presentator ja heeft gezegd tegen een nieuwe Split Screen, is volgens de tv-recensent maar om een reden. 'Was het geld op als boer in Portugal of was het dan toch weer de hang naar de camera’s dat je ja zei? Ik dacht: als je het nou vijftien jaar hebt weten uit te stellen en hebt gezegd dat je vijftien jaar zonder camera’s kon, wat was er dan in dit format dat je dacht: ja, laten we het doen?'

Jaren negentig

Wouters had in de jaren negentig veel succes met het Veronica-spelprogramma Uhhh... Vergeet je tandenborstel niet. Daarnaast presenteerde hij ook programma's als Who's talking?, de eerste serie van Big Brother in 1999, Wedden dat? en Now or Never.

Article continues after the ad

Geldprijzen

In Split Screen strijden koppels om geldprijzen die kunnen oplopen tot honderdduizend euro. De kandidaten krijgen twee foto's te zien die staan voor een getal. Het is aan de kandidaten om een getal te noemen dat zich tussen de onbekende getallen bevindt. Het werven van kandidaten is inmiddels van start gegaan.

Beeld: Peter Smulders | Bron: NPO Radio 1

Wil je op de hoogte blijven van al het royalty nieuws? Volg dan de Story Royalty Facebookpagina!

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je in voor de Story-nieuwsbrief.