Prins Harry heeft in een opinie-artikel voor het Amerikaanse zakenblad Fast Company bedrijven opgeroepen nog eens goed te kijken naar hun gebruik van sociale media. De Britse royal maakt zich zorgen over de haat die verspreid wordt op de diverse platformen.

In het artikel schrijft Harry dat sociale media ons als mensen verdeelt en dat we niet genoeg nadenken over de gevolgen die dat heeft op de jeugd. 'Maar samen kunnen we er een nieuwe invulling aangeven.' De prins en zijn vrouw Meghan Markle hebben de laatste weken veel gesproken met leiders van grote bedrijven en hen gevraagd naar hun sociale media-gebruik.

Sociale media

'Bedrijven zoals die van u hebben de kans nog eens goed na te denken over het steunen van online platforms die helpen bij het verspreiden en creëren van een crisis van haat, gezondheid en waarheid', aldus Harry, die daarbij geen bedrijven benoemt die het volgens hem niet goed doen op sociale media.

Verandering

Harry roept niet op tot een boycot, of het verbieden van sociale media, want ook hij ziet dat veel mensen plezier halen uit het gebruik van sociale media. Maar hij zou wel graag zien dat er iets wezenlijk verandert op sociale media. 'Ze zouden moeten draaien om mededogen en niet haat, om waarheid en niet verkeerde informatie en om gelijkheid en inclusiviteit in plaats van onrecht en het creëren van angst.'

Article continues after the ad

Door: Nu.nl | Beeld: Brunopress

Wil je op de hoogte blijven van al het royalty nieuws? Volg dan de Story Royalty Facebookpagina!

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je in voor de Story-nieuwsbrief.