De Britse prins Charles heeft enorm veel kritiek gekregen op de kerstartikelen die hij op de website van zijn Duchy Originals te koop aanbiedt. Charles richtte Duchy Originals in 1990 op om de biologische producten die hij produceert op zijn landgoed Highgrove aan de man te brengen. De onderneming is inmiddels flink gegroeid met allerhande producten, en zette onlangs tal van kerstartikelen op de website. Maar veel Britten vinden de prijzen die Charles hanteert veel te hoog. 

Heetwaterkruik

Voor een paar sokken met corgi’s erop – het favoriete hondenras van Charles’ moeder koningin Elizabeth – wordt bijna 17 euro gevraagd, voor een traditionele Christmas pudding inclusief schaal zo’n 30 euro en voor een design heetwaterkruik 40 euro. Ook kan er een heel banket, voornamelijk bestaande uit champagne en zoetigheden, worden besteld voor iets meer dan 440 euro. ‘Hoe denkt prins Charles dat de gewone man dit kan betalen?’ vragen veel Britten zich hardop af. 

Article continues after the ad

Goed doel

Wie denkt dat Charles zijn eigen bankrekening spekt met zijn kerstproducten, heeft het echter mis. De winst op de artikelen gaat naar de liefdadigheidsinstelling van de Britse prins, waarmee onder andere kansarme jongeren worden geholpen een betere toekomst op te bouwen.

Wil je niets meer missen van Story? Neem een abonnement. Profiteer nú van onze speciale herfst-aanbieding: 10 nummers voor slechts €10

Beeld: ANP