Toen Najib Amhali (49) in de huid kroop van prinses Amalia (17) in ‘De TV-kantine’, waren de meningen in ons eigen land al verdeeld. Maar ook in Duitsland is de persiflage niet onopgemerkt gebleven. Duitse fans van onze Oranjes zijn er op z’n zachtst gezegd níet blij mee.

‘Gemene pesterij’

De Duitse roddelbladen staan er vol mee, meldt Royalty Online. 'Dit heeft zij niet verdiend', 'gemene pesterij' en 'het houdt gewoon niet op!' Het gaat allemaal om Najib Amhali’s persiflage van prinses Amalia in de eerste aflevering van De TV-Kantine, die twee weken geleden werd uitgezonden. Daar was in ons eigen land al wat ophef over, maar de Duitse media nemen het nu massaal op voor prinses Amalia.

Article continues after the ad

Favoriete royals

Amalia (17), Alexia (15) en Ariane (13) zijn sowieso razend populair bij onze Oosterburen. Niet alleen de drie prinsessen trouwens; de Duitsers zijn fan van ons complete koningshuis. Duitsland is sinds 1918 geen monarchie en heeft dus ook geen eigen koningshuis meer. Sindsdien hebben ze onze Oranjes ‘geadopteerd’ als favoriete royals. Niet gek, want ons Koningshuis heeft z’n wortels in Duitsland.

Kwestie van smaak?

Het Koningshuis heeft zelf nog niet gereageerd op de persiflage van Amalia. Eerder zei koning Willem-Alexander wel in z’n algemeenheid iets over satire en persiflages, zoals in Lucky TV en Kopspijkers. Het hoort er nou eenmaal bij, vindt hij. Maar of hij er zelf om kan lachen, wilde hij toen niet zeggen. 'Humor blijft altijd een kwestie van smaak.' Dat bleek ook duidelijk uit de wisselende reacties op de persiflage van Amalia. Terwijl sommige kijkers wel konden lachen om Najib als Amalia, was er ook veel kritiek op social media. Zo vonden kijkers het ‘onnodig en slecht gedaan’ en schreven andere kijkers dat het veel te ver gaat om een 17-jarig meisje te bespotten.

Door: Flaironline | Beeld: ANP

Wil je op de hoogte blijven van al het royalty nieuws? Volg dan de Story Royalty Facebookpagina!

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je in voor de Story-nieuwsbrief.