De Britse prins Charles poseert in het decembernummer van de Britse Vogue. In het modetijdschrift praat hij over duurzame mode, zijn motto 'koop een keer, koop goed' en ouder worden. Het stuk wordt gesierd door foto's van Charles in zijn bloementuin.

'Ik ben een van die mensen die er een hekel aan hebben om iets weg te gooien. Daarom heb ik liever dat kleding wordt gerepareerd, dan dat ik het weggooi', vertelt de 71-jarige prins van Wales. 'Het moeilijke daaraan is dat naarmate je ouder wordt, je lichaam ook verandert en het niet altijd even makkelijk is om kleding te passen.'

Article continues after the ad

Details

De prins zegt in zijn eigen kledingstijl veel op details en kleuren te letten. 'Ik heb het geluk dat ik geweldige mensen om me heen heb die briljante dingen maken die ik waardeer.' Zelf vindt hij niet dat hij een goed gevoel voor mode heeft. 'Ik dacht dat ik als een stilstaande klok was: ik heb het maar twee keer per 24 uur goed.'

 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

“We have to clean up our act. But it can be done. There are wonderful things going on, but we need to scale up.” In the December issue, HRH The Prince of Wales talks to Editor-in-Chief Edward Enninful about The Modern Artisan, a training programme, co-founded by The Prince’s Foundation, whose students are about to launch a sustainable fashion collection with Yoox Net-a-Porter. See the new royal portraits by @Nick_Knight for #BritishVogue in the new issue, on newsstands and available for digital download Friday 6 November. And read the interview at the link in bio. The Prince of Wales wears a linen jacket made for him 30 years ago by @AndersonAndSheppard. Photographed in the gardens at Highgrove, his Gloucestershire home, by @Nick_Knight and sittings editor @KPhelan123.

Een bericht gedeeld door British Vogue (@britishvogue) op

Bron: ANP | Beeld: Brunopress

Wil je op de hoogte blijven van al het royalty nieuws? Volg dan de Story Royalty Facebookpagina!

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je in voor de Story-nieuwsbrief.