Er is de laatste maanden veel te doen geweest over het Panorama-interview dat prinses Diana in 1995 aan BBC-journalist Martin Bashir gaf.

Hij zou haar onder valse voorwendselen en met leugens hebben overgehaald om het omstreden tv-interview te geven, wat feitelijk de echtscheiding van Charles in gang zette en de verhoudingen vreselijk deed verslechteren. De BBC gaat nu door het stof voor de misstap. Eerder bood de zender al excuses aan aan William en Harry, nu werd bekendgemaakt dat ze 1,5 miljoen pond (zo’n 1,75 miljoen euro) zullen overmaken naar een goed doel naar keuze van de royals. Hierin is ook het bedrag van 1,35 miljoen euro dat de BBC verdiende aan het interview opgenomen.

Beeld: Brunopress

Lees het hele verhaal in Story. Editie 35 ligt nu in de winkel of lees het artikel via Magazine.nl

Article continues after the ad

Wil je op de hoogte blijven van al het royalty nieuws? Volg dan de Story Royalty Facebookpagina!

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je in voor de Story-nieuwsbrief.