In deze rubriek van Story staan de nieuwste producten, evenementen en merken die je deze week moet checken volgens de Story-redactie.

1. Limited edition pleisters met hippe kleuren en patronen

Al weken heb je het er over met je vriendinnen en het moment is dan eindelijk aangebroken. Je gaat naar je favoriete festival! Het is prachtig weer, de line-up is geweldig en die ene leuke jongen is er ook. Je rokjes en shorts liggen al weken klaar, maar uitgerekend nu heb je een wondje op je knie. Je moet eigenlijk een pleister plakken, maar dit doet afbreuk aan je zorgvuldige samengestelde outfit. Hansaplast introduceert speciaal voor fashionista’s ook dit jaar weer de limited edition gekleurde pleisters met hippe kleuren en patronen. Klik hier om ze te bestellen.

More content below the advertising

2. Grootste Bier Pubquiz op 29 mei tijdens 7e editie Week van het Nederlandse Bier  

Op dinsdagavond 29 mei testen bierliefhebbers door heel Nederland hun bierkennis tijdens de ‘Week NL Bier Pubquiz’. Tientallen cafés bieden deze speciale Bier Pubquiz aan tijdens de Week van het Nederlands Bier. Van 24 mei t/m 3 juni staat heel Nederland in het teken van bruisende bieractiviteiten. Zo wordt de week traditiegetrouw geopend met het Nederlands Bierproeffestival in Den Haag en afgesloten met de Nederlandse Brouwerijdagen. Iedere horecazaak kan zich tot uiterlijk 24 mei (voor 12.00 uur) online aanmelden via www.quiz-vragen.nl. Voor een overzicht van alle activiteiten tijdens de Week van het Nederlandse Bier zie: www.weekvanhetnederlandsebier.nl.

3. Van Dalen x Spijkers en Spijkers

Honderdvijfenveertig hoeraatjes voor Van Dalen. Dat is een hoeraatje voor ieder jaar dat Van Dalen bestaat. Een jubileum dat gevierd moet worden. En dat gebeurt geheel in stijl met, jawel, shoes. En niet zomaar schoenen. Het gaat om een exclusieve schoenenlijn die in samenwerking met niemand minder dan Dutch designduo SPIJKERS EN SPIJKERS is ontworpen, waarbij voor beide labels design, ambacht en het werken met de mooiste materialen een must zijn. Klik hier om ze te bestellen. 

4. 'Socks first'

Eigenzinnig, stijlvol en uniek, dat zijn de sokken van Sock My Feet ten voeten uit. Opeens zijn ze overal: in je pumps, sliders, of sokken die onder je chino of pak uitpiepen. Maak een statement met de eigenzinnige collectie van Sock My Feet, en transformeer de sok van accessoire tot een wezenlijk onderdeel van je outfit. De zachte katoenen sokken zitten als gegoten en door de zelfontwikkelde deep-print techniek blijft de afbeelding zijn kwaliteit behouden tijdens het dragen. De kleurrijke Sock My Feet designs van o.a. sinaasappels, dollarbiljetten, pauwen-, zebra- of pantermotieven zitten haarscherp om de enkels. Vanaf deze week beschikbaar online in de webshop sockmyfeet.com en in meer dan 70 winkels in Nederland.

5. Oranjewoud festival

Het parklandschap Oranjewoud is van 1 t/m 10 juni het kloppende klassieke-muziekhart van Leeuwarden-Fryslân 2018. Hier kun je van het krieken van de dag tot in de late uurtjes genieten van de mooiste muziek. Ruim 200 internationale topmusici geven concerten in deprachtige tuinen, historische landhuizen, een zwembad, een ondergrondse bunker en gigantische plastic bubbels. Festivalhart De Proeftuin is de plek waar je geniet van een paradijselijke sfeer, (h)eerlijk eten en vele gratis optredens. Ook voor kinderen is hier van alles te beleven. Klik hier voor meer info.

Wil je op de hoogte blijven van al het royalty nieuws? Volg dan de Story Royalty Facebookpagina!

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je in voor de Story-nieuwsbrief.


More content below the advertising

Wat zou jij graag cadeau krijgen als nieuwe Story-abonnee?

Story bestaat 45 jaar! Een goed moment om een abonnement te nemen. Wat zou jij graag cadeau krijgen als nieuwe Story-abonnee? Een stekkerapparaat (zoals een blender of een airfryer), goede verzorgingsproducten voor jezelf óf een mooie, leren tas? Of misschien wel iets heel anders. Laat het ons weten!

Wat zou jij graag cadeau krijgen als nieuwe Story-abonnee?

Oud-journalist Wibo van de Linde is donderdag in het bijzijn van zijn gezin overleden. Dat maakte zijn zoon bekend. Van de Linde was al langere tijd ziek. Hij is 79 jaar geworden. De uitvaart zal in besloten kring plaatsvinden.

Van de Linde begon zijn journalistieke loopbaan bij het Amerikaanse persbureau United Press International. In 1963 werd hij bureauredacteur bij het NTS Journaal, de voorloper van het NOS Journaal. Bij de NTS groeide hij door naar verslaggever en presentator.

More content below the advertising

Jongste chef ooit

In 1969 stapte Van de Linde over naar de AVRO om daar AVRO’s Televizier Magazine op te zetten. Hij was daarmee de jongste chef van een actualiteitenrubriek ooit. Na een periode van twee jaar als woordvoerder voor de toenmalige Hoge Commissaris voor de Vluchtelingen van de Verenigde Naties keerde Van de Linde in 1974 terug naar de journalistiek.

TROS Aktua

Hij werd hoofd informatieve programma's bij de TROS met als opdracht een actualiteitenprogramma op te zetten . Dat werd TROS Aktua. De spraakmakende actualiteitenrubriek was vaak uitgesproken rechts, tot ergernis van links Nederland. De grootste onthulling van het programma was het oorlogsverleden van de Nederlandse zakenman Pieter Menten. Daarvoor kreeg TROS Aktua in 1977 de Grand Prix Monte Carlo.

AVRO

In 1984 keerde Van de Linde terug naar de AVRO. Vijf jaar later werd hij directielid van James Martin Strategy (JMS), een wereldwijd adviesbureau op het gebied van automatisering. Drie jaar later benaderde Joop van den Ende hem om leiding te geven aan Endemol Duitsland. Van de Linde werd in 2001 directievoorzitter van de Postcode Loterij in Duitsland en Zwitserland en later ook in Nederland van de Nationale Postcode Loterij en de Sponsor Bingo Loterij.

Wil je op de hoogte blijven van al het royalty nieuws? Volg dan de Story Royalty Facebookpagina!

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je in voor de Story-nieuwsbrief.


Bron: ANP | Beeld: Ilvy Njiokiktjien (ANP)